پهلو گرفتن نفتکش‌های ایرانی در سواحل ونزوئلا، دیپلماسی اقتصادی یا قدرت؟!

گزارش‌های دریافتی حاکی است در حالی که ناوهای جنگی و هواپیماهای نظامی آمریکا در منطقه کاراییب شناورهای نفتکش ایران را تعقیب می‌کردند اما هیچگونه مزاحمتی برای حرکت آنها به سمت ونزوئلا ایجاد نکردند.
به گزارش تاسیسات  نیوز، ،نفتکش “فارست” پس از ورود به منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا با اسکورت ناوهای نظامی این کشور به سمت یکی دیگر از بنادر ونزوئلا هدایت خواهد شد.
اولین نفتکش ایرانی به نام” فورچون” که با اسکورت ناوهای جنگی ونزوئلا به سمت یکی از بنادر این کشور در حرکت است حدود ساعت ۸ صبح فردا به وقت ایران در بندر تعیین شده پهلو گرفته و محموله خود را تخلیه می‌کند.
سومین نفتکش ایران بنام” فاکسون” نیز روز چهارشنبه ۲۷ می حدود ساعت ۱۴۰۰ به وقت محلی (۲۲/۳۰ به وقت تهران) به موقعیت اسکورت خواهد رسید.
روز گذشته و همزمان با ورود اولین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا شد.

داده‌های ردگیری کشتی‌ها که شرکت «رفینیتو ایکان» جمع‌آوری کرده، نشان می‌دهد که نفتکش «فورچون» که با پرچم ایران حرکت می‌کند ساعت و هفت و نیم عصر به وقت محلی وارد آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا شد.

تلویزیون دولتی ونزوئلا هم تصاویری از ناو نیروی دریایی و جنگنده‌های ونزوئلا برای استقبال از نفتکش «فورچون» پخش کرده است.

با ورود اولین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا، روحیه جوانان این کشور برای ایستادگی در برابر فشارهای آمریکا افزایش یافته به گونه‌ای که هشتگ #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا است.

همچنین هشتگ #۲۳May (روز ورود نفتکش‌ها) ترند دوم شده است.

جمهوری اسلامی ایران نیز رسما اعلام کرد که در قبال هرگونه اقدام آمریکا و ایجاد مزاحمت برای نفتکش‌های ایرانی دست به اقدام متقابل خواهد زد.

گزارش‌های دریافتی حاکی است در حالی که ناوهای جنگی و هواپیماهای نظامی آمریکا در منطقه کاراییب شناورهای نفتکش ایران را تعقیب می‌کردند اما هیچگونه مزاحمتی برای حرکت آنها به سمت ونزوئلا ایجاد نکردند.

بر اساس این گزارش،  Tanker trackers روز دوشنبه در توییتی نوشت: ابرتانکر ایرانی که در اواسط ماه مارس در بندر شهید رجایی ایران ۴۳ میلیون لیتر بنزین بار کرده بود در جایگاه “برث ۲” در مجاورت پالایشگاه “ال پالیتو” ونزوئلا، در غرب کاراکاس لنگر انداخته است.
یک مقام آمریکایی حدود یک هفته قبل اعلام کرده بود که این کشور حتما در قبال ارسال محموله‌های فرآورده نفتی از سوی ایران به ونزوئلا اقدام خواهد کرد.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;