پروژه اینترنت جهانی انرژی در فنلاند

به گزارش تاسیسات نیوز، پروژه «اینترنت جهانی انرژی» توسط کشور فنلاند حاضر در هجدهمین دوره مراسم بنیاد جهانی انرژی که طی روزهای 25 و 26 دی ماه 96 در سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد معرفی می شود.


ابزار اینترنت جهانی انرژی (GIoE) یک سیستم آنلاین است که یک سیستم برق 100٪ را تجدیدپذیر را بر اساس داده های آب و هوایی آنی برای همه مناطق جهان با دقت ساعت شبیه سازی می کند.


وضعیت اولیه


اگر تمام هزینه های فردی کشور، از قبیل هزینه های بهداشتی به علت مصرف سوخت فسیلی و علت آلودگی هوا و هزینه های مرتبط با تغییرات آب و هوایی در نظر گرفته شود، باید گفت که سیستم انرژی فعلی هزینه بسیار زیادی در بر دارد.


یک سیستم برق 100٪ تجدید پذیر، در حدود 40 درصد هزینه کمتری در هزینه های غیر مستقیم، جدا از کاهش هزینه های مستقیم هسته ای و فسیلی CCS ایجاد می کند.


زیرا در صورت ادامه استفاده از سوخت های فسیلی، هنوز انتشار گازهای مضر و خطر قابل ملاحظه ای در زمینه از کار افتادگی و هزینه های بالاتر وجود دارد.




راه حل


رویکرد این پروژه تجسم یک سیستم برق کم هزینه در یک شبکه با در نظر گرفتن عدم انتشار گازهای خطرناک است.


این طرح همچنین پذیرش جامعه نسبت به منابع انرژی تجدید پذیر را با داشتن حداکثر مساحت اشغال شده توسط سیستم های انرژی بادی در نظر می گیرد. شرایط منطقه ای، از جمله تولیدات برق آبی محلی و منابع پایدار زیست توده در سطح ملی نیز در نظر گرفته شده است.


نوآوری


ابزار نوآورانه GIoE برای جهان طراحی شده و در 145 منطقه ساختار بندی شده است. کارکرد یک سیستم برق 100٪ تجدیدپذیر برای همه این مناطق قابل مشاهده است. داده های منابع براساس دقت زمانی (1 ساعت) و فضایی (50 کیلومتر) بسیار زیاد در سطح جهانی است.


این دقت بالا به دلیل طبیعت متناوب منابع خورشید و باد و نیاز به یک سیستم الکتریکی پایدار الزامی است. استانداردهای فنی مدلسازی سیستم انرژی جهانی توسط این پروژه پیشرفت کرده است و نتایج تجسم سازی به دست آمده از طریق لینک دانلود در ابزار GIoE قابل دسترسی هستند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;