پرداخت آب‌بها به ازای استفاده از آبهای زیرزمینی

 مجری طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بهره‌برداران آب‌های زیرزمینی از امسال آب‌بها پرداخت خواهند کرد.

به گزارش تاسیسات نیوز «عبدالله فاضلی»  افزود: بهره‌برداران آب‌های زیرزمینی به خصوص در بخش کشاورزی تاکنون بهایی برای هزینه‌های بازرسی، نظارت و ارزش ذاتی آب پرداخت نمی کردند اکنون و با این اقدام آنها در یک مشارکت جمعی با پرداخت اندکی از درآمدهای خود در طرح‌های احیاء و تعادل بخشی منابع آب همکاری خواهند کرد.

مجری طرح احیاء و تعادل بخشی منابع شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: بدین ترتیب و با مشارکت جمعی خود بهره برداران حفاظت از منابع آب زیرزمینی بهتر صورت خواهد گرفت و در حقیقت منافع آن نصیب خود بهره‌برداران خواهد شد.

وی افزود: مابقی هزینه‌ها نیز از محل منابع عمومی طرح‌های احیاء و تعادل بخشی منابع آب تامین خواهد شد و بهره‌برداران تنها بخش ناچیزی را پرداخت می‌کنند.

فاضلی با بیان اینکه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب امسال نیز اعتباراتی همسان سال گذشته دریافت کرده است،  گفت: طرح‌هایی که برای امسال طراحی شده همانند پارسال خواهد بود زیرا بودجه اختصاصی همان مقدار است و نمی توان فعالیت بیشتری انجام داد.

طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب یکی از طرح های مهم در حفاظت از آب‌های زیرزمینی است که به دلیل اعتبارات ناکافی روند پیشرفت کندی دارد.

منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;