پایان انحصار شرکت زیمنس آلمان بر تولید

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در سالی که به “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل”، نامگذاری شده، انتظار عمومی بر تلاش‌های بنیادی در حوزه زیرساخت‌های اقتصاد اطمینان‌بخش است تا در فرایند اهتمام عمومی بر این موضوع، بتوان در پایان سال به یک جمع‌بندی امنیت‌بخش برای جهش‌های اقتصادی در سال‌های بعد دست یافت.





بنابر اعلام معاونت مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت تولید برق نکا، این مرحله از تعمیرات ششمین زمان‌بندی تعمیراتی واحد یک گازی نیروگاه نکا از زمان راه‌اندازی تاکنون به‌شمار می‌آید که در آن اقدامات و فعالیت‌های گوناگونی روی تجهیزات مختلف انجام شده است.





انجام تعمیرات اساسی برخی قطعات و تجهیزات مکانیکی از قبیل توربین، کمپرسور، اتاق‌های احتراق، سیستم‌های جانبی و ژنراتور، ازجمله اقدامات انجام شده است که مراحل آزمون‌های ارزیابی عمر باقیمانده قطعات، تست و عیب‌یابی تجهیزات و براساس نتایج حاصل از آن بکارگیری مجدد، تعمیر و یا تعویض قطعات صورت پذیرفت.





طبق گزارش معاونت مهندسی نیروگاه نکا، درخلال تعمیرات مربوط به توربین‌های این واحد، درجهت افزایش میزان اطمینان واحد از پره‌های توربین مدل Ratio ساخت سازندگان توانمند داخلی استفاده شده است، که جایگزین پره‌های قبلی توربین شده و انحصار ساخت پره‌های توربین از اختیار شرکت زیمنس آلمان خارج و امکان تامین آن از طریق ساخت داخل کشور فراهم شده است.





این تعمیرات همچنین شامل اورهال سیستم‌های الکتریکی، تست و مونتاژ ژنراتور و کمپرسور، اورهال تجهیزات ابزار دقیق، ارتقاء سیستم حفاظت الکتریکی، سیستم اعلان حریق واحد، راه‌اندازی سیستم سوخت گازوئیل به عنوان سوخت دوم واحد نیز بوده است.





پیش از این نیز واحد دو بخار نیروگاه تولید برق نکا، که به‌منظور حفظ آمادگی و تداوم تولید در فصل تابستان مورد تعمیرات نیمه‌اساسی قرار گرفته بود، پس از انجام موفقيت‌آميز تعميرات و تست‌هاي مربوط به راه‌اندازی در کمتر از یک هفته گذشته با موفقيت وارد مدار شد.





این واحد درحالی به منظور بررسی‌ها و تعمیرات مورد نیاز از اوایل اسفند سال گذشته از مدار خارج شده بود، که بنابر دستورالعمل شرکت سازنده، واحدهای بخار نیروگاه باید پس از هر 25 هزار ساعت کارکرد معادل توربین، مورد تعمیرات نیمه اساسی و بعد از هر 50 هزار ساعت کارکرد، مورد تعمیرات اساسی قرار بگیرند.





گفتنی است، این مرحله از تعمیرات، پنجمین زمانبندی تعمیرات نیمه‌اساسی واحد دو بخاری نیروگاه تولید برق نکا از زمان راه‌اندازی تاکنون بوده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;