پاداش میلیاردی وزارت نیرو چه شد؟

یکی از برنامه‌های وزارت نیرو اهدای پاداش به مشترکان کم‌مصرف در زمان‌ پیک است که در همین راستا در تابستانی که گذشت ۳۵۰ هزار میلیارد تومان به مشترکان صنعتی و کشاورزی و ۱۰۶ میلیارد تومان به مشترکان خانگی پاداش همکاری داده شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، ۲۹ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد  که از این تعداد مصرف برق ۲۴ میلیون مشترک در حد الگوی مصرف است و مهمتر از آن ۸ میلیون نفر از این ۲۴ میلیون، ضمن این که الگوی مصرف را رعایت کردند، مصرف‌شان در تابستان امسال نسبت به سال قبل کاهش داشته و مشمول ۱۰۶ میلیاردی خوش مصرف‌ها شده‌اند.
علاوه‌بر این، ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پاداش همکاری با برنامه‌های مدیریت مصرف به مشترکان صنعتی و کشاورزی داده شد که طبق اعلام رجبی مشهدی – سخنگوی صنعت برق کشور – منافع اقتصادی حاصل شده از آن ۲۰ برابر سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش بوده است.
وی، برنامه سال ۹۹ را هم پیوستن ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید به مدار تولید برق کشور تا تابستان ۱۳۹۹ و انجام برنامه‌های تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره‌ای سایر نیروگاه‌ها دانست و افزود: برنامه‌ریزی شده حدود ۴۰۰۰ مگاوات از پیک تابستان از طریق برنامه‌های مدیریت مصرف جبران شود و حدود ۱۰۰۰ مگاوات نیز برای نخستین بار با استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها که مقررات آن درحال وضع است، جبران می‌شود.
از سوی دیگر صرفه‌جویی مصرف برق امسال برابر احداث ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اعلام شده که حاکی از نقش قابل توجه مدیریت مصرف برق در جبران محدودیت‌های اقتصادی این صنعت زیربنایی است. در این راستا برنامه ٠٩٩ در وزارت نیرو کلید خورده است تا ضمن افزایش تولید و صادرات برق، در تابستان سال ١٣٩٩خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم.
در این‌باره همایون حائری – معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی –  خبر داده که در حال حاضر این برنامه تدوین شده که برنامه مفصلی برای گذر از خاموشی‌هاست.
در مجموع، سالانه باید پنج درصد میزان تولید برق افزایش یابد و برای گذر از اوج مصرف سال آینده نیازمند افزایش ۳۰۰۰ مگاواتی تولید شبکه برق هستیم که قرار شده قسمت عمده این افزایش تولید در بخش بخار نیروگاه‌های موجود سراسر کشور صورت بگیرد. هم‌چنین در بخش انتقال و فوق توزیع تدابیر لازم برای افزایش ظرفیت تولید برق در نظر گرفته شده، به‌طوری که طرح‌های ویژه عبور از اوج مصرف تدوین شده که بتوان نقص‌ها و مشکلات موجود در شبکه انتقال و فوق توزیع را برطرف کرد.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;