وقت بیداری

روح الله واصف/ سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: همکاران گرامی سلام و سال نو مبارک
صبحم از مشرق برآمد باد نوروز از یمین                           عقل و طبعم خیره گشت از صنع رب العالمین
جهان بی توجه به کرونا، مرگ ها و تولدها، ازدواج ها و گرانی ها و شادی ها، بازهم همان روالی را طی کرد که میلیون ها سال است طی می کند. بهار رفت و گرمای تابستان گذشت و برگ ها ریخت و طبیعت به خواب زمستانی رفت و بازهم زمین آماده می شود که متولد شود. باران های جان فزا شروع شده و هوا شادی بخش و مفرح گشته است و درختان به شکوفه نشسته اند. حتی در شهری دودآلود چون تهران نیز می توان با هر نفس، بهار را به اندرون فرو داد.
کوه ها به رقص آمده اند و فضا معطر از بوهایی شده است که رشک برانگیز هر عطر و شمیم دیگری است. چنان عطرآگین که گل های سرخ سربرمی آرند تا از این بوها برای خود اندوخته ای جمع کنند و با آن خود را آرایش کنند.
درختان پیر چنان شکوفه می زنند که با کودکان تازه متولد شده برابری می کنند و تمیز دادن آنها از هم ناممکن است. چه سمفونی زیبایی سرداده است این طبیعت! جشن عطر و نغمه و نور و نظر. عاشقانه ترین سروده های پاییزی و شاعرترین نغمه پردازان فصل سرد، هنرهای خلق شده خود را در بهار بازخوانی می کنند چون مجسمه ای که در تاریکی ساخته شده است و در نور پیرایش می شود. زمان سرعت گرفته است تا هرچه زودتر از دالان زمستان به دشت بهار برسد و مردمان نیز گویی روی چرخ دواری در حال دویدنند. به هر سو می دوند و سعی می کنند از هر لحظه ای استفاده کنند. چه هیجانی در این جهان انداخته است بهار دلفریب!
چه پروژه برسد و چه چکی پاس نشود، بهار بی توجه به ما هنرخود را می نمایاند. حتی برای بهار مهم نیست که چه کسانی در این قطار سوارند و چه کسانی پیاده شده اند؛ او می باراند و عطر می پاشد و می رویاند و نغمه سر می دهد و ما را می تکاند که بیدار شو اشرف مخلوقات. جهان به فرمان توست، آماده برای هنرنماییت ای انسان، و ما همیشه در خوابیم و عقب افتاده از این عروس دلفریب.
ای کاش بیدار باشیم و بهار، که ایام شمایید!
این شور عاشقانه طبیعت بر شما مبارک باد. به یاد آنانی که نیستند و به امید فردایی که سبز خواهد بود. دلتان گرم و سرتان سبز و نغمه تان عاشقانه.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;