وضعيت سند چشم‌انداز سازمان نظام مهندسی ساختمان مشخص شد

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان از مشخص شدن سند چشم‌انداز این سازمان و برنامه هاي راهبردي و اساسي اين سازمان تا 22 سال آينده خبر داد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی هاشمی با بیان اینکه به سازمان‌های نظام مهندسی کل کشور اعلام شده تا برنامه‌های خود را در این چارچوب تهیه و اجرا کنند، گفت: سازمان نظام مهندسی پروژه‌های عمرانی دولتی و … نظارت می کند که در آینده نزدیک پروژه‌های ملی را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهد.

 وی با بيان اينکه  معادل سرمایه‌های ذخیره‌های نفت و گاز، سرمایه‌های ساختمانی در کشور داريم ، افزود: باید از این سرمایه‌های بزرگ پاسداری و نگذاریم به راحتی دستخوش مشکلات و بحران‌ها شوند.

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر با سازمان نظام پزشکی کشور، گفت: در رسیدگی به مناطق محروم و هماهنگی در حوادث و بلایای طبیعی با مشارکت این سازمان می‌توان فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داد.

هاشمی در ادامه يادآور شد:  250 هزار مهندس فعال در سطح کشور که در دستگاه‌های دولتی، مدیریت شهری و… عضو هستند.

 وي  با بيان  اينکه مهندسان  بايد به اصول و مبانی مهندسی کشور توجه ویژه داشته باشند گفت: مهندسان بايد با ايجاد شرايط مناسب بتوانند از نظر ساختمانی، نمادهای مشخصی را برای ارائه فرهنگ، رفاه و مدیریت حاکم در جامعه با نماد اقتصادی و در شأن ایران ایجاد کنند.

 وی تاکید کرد: در هفته گذشته در جلسه شورای مرکزی با سازمان‌های نظام‌ مهندسی کشور، مقرر شد هر شهری به ویژه در مراکز استان‌ها، نماد خود را داشته باشند و همچنین مسابقات مختلف نمادسازی برای نشان دادن فرهنگ هر شهر در نظر گرفته شود.

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: تاکنون بیش از 85 درصد ساخت و سازهای مسکن مهر با استاندارد انجام شده و کمتر از 15 درصد رفع نقص شده و در حال پیگیری است.

 هاشمی با بیان این‌که بهتر است در پروژه‌های مسکن جهت‌گیری و هدف‌گذاری‌ها به سمت بافت‌های فرسوده پیش رود، خاطر نشان کرد: امروز اولویت‌های ساخت و ساز با بافت‌های فرسوده است و اینگونه خدمت‌رسانی مقرون به صرفه خواهد بود.

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;