ثبت خدمات بازرسی گاز الکترونیکی می‌شود

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از راه‌اندازی ثبت خدمات بازرسی گاز به صورت الکترونیکی به مناسبت روز مهندس خبر داد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  امین مقومی   با اشاره به سند راهبردی سازمان نظام مهندسی کشور اظهار کرد: این سند هفته گذشته در شورای مرکزی نظام مهندسی در تهران رونمایی شد که مطالبی در زمینه برنامه‌ریزی کوتاه ‌مدت، میان ‌مدت و بلند مدت در استان‌ها در آن ارائه شده است.

 وی خاطرنشان کرد: بر اساس این سند سازمان نظام مهندسی به عنوان تخصصی‌ترین مرجع و مورد اعتمادترین نهاد افکار عمومی در امور مرتبط با ساخت و ساز سازمانی است که در ساختمان‌سازی سرآمد و با مدیریت ظرفیت‌ها تحولی شگرف در کشور ایجاد می‌کند.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به تأسیس سازمان نظام مهندسی استان از سال 74 گفت: اکنون بالغ بر 2 هزار و 600 نفر در هفت رشته معماری، شهرسازی، ترافیک، عمران، برق، مکانیک، نقشه‌برداری و ترافیک در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این سازمان عضو هستند.

 

50 درصد مهندسان دارای پروانه اشتغال هستند

 وی خاطرنشان کرد: نیمی از این اعضای این سازمان پروانه اشتغال در رشته‌های مربوط را دارند که ظرفیت خوبی برای استان محسوب می‌شود.

 مقومی عنوان داشت: مرحله اول آزمون برای پروانه اشتغال با ثبت‌نام هزار و 90 نفر برگزار شد که از این تعداد 360 نفر قبول شدند.

 وی با اشاره به وظایف سازمان نظام مهندسی عنوان داشت: توسعه و تقویت فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در معماری و شهرسازی مهم‌ترین وظیفه این نهاد بوده که در این زمینه نظام مهندسی قم به ضوابط کلی رسیده است.

 

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی در قم خبر داد و افزود: درس اخلاق مهندسی در دانشگاه‌های قم به صورت درس اختیاری ارائه شده که استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: نظارت بر حسن اجرای خدمات مهندسی یکی دیگر از وظایف و عملکردهای سازمان نظام مهندسی بوده که لازم است با توجه به افزایش تعداد اعضا نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

 مقومی با اشاره به برنامه‌های سازمان نظام مهندسی به مناسبت پنجم اسفند مصادف با روز مهندس گفت: تفاهم‌نامه پژوهشی بین حوزه علمیه و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دو مقوله معماری اسلامی و اخلاق مهندسی در آستانه روز مهندس منعقد می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همایش گرامیداشت روز مهندس با حضور مسئولان نظام مهندسی کشوری و استانی دهم اسفند در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اهدای خون مهندسان استان همزمان با سراسر کشور، برگزاری یادواره شهدای مهندس با همکاری بسیج مهندسان و سایر سازمان‌های نظام مهندسی و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته پیرامون عملکرد سازمان نظام مهندسی را از دیگر ویژه برنامه‌های روز مهندس ذکر کرد.

 

وی با اشاره به آغاز خدمات جدید در حوزه گاز و آب گفت: فاز اول خدمات الکترونیک بازرسی گاز سال گذشته در روز مهندس رونمایی شد که امسال با پیگیری‌های صورت گرفته ثبت خدمات بازرسی گاز از روز مهندس به صورت کامل الکترونیکی می‌شود.

 مقومی ادامه داد: در این زمینه همایشی برای 350 نفر از مجریان گاز استان برگزار شده تا با ثبت‌نام و معرفی پروژه از طریق اینترنت، مبالغ مورد نیاز به صورت اینترنتی واریز می‌شود.

 وی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای با مشارکت وزارت نیرو، مجموعه نظام مهندسی و شرکت آب و فاضلاب منعقد شده که بر اساس آن در آینده بازرسی کنتور آب به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;