وزارت نفت براي صدور ۱۰ ميليارد دلار اوراق مشاركت ارزي در سال 92 مجوز گرفت

با نظر مساعد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مجوز لازم براي صدور ۱۰ ميليارد دلار اوراق مشاركت ارزي از سوي وزارت نفت و همچنين تخصيص ۱۰ميليارد دلار خط اعتباري به شركت‌هاي تابعه وزارت‌نفت صادر شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز علني نوبت عصر روز گذشته (يكشنبه ۲۲ ارديبهشت) مجلس شوراي اسلامي، در جريان بررسي بخش درآمدي لايحه بودجه سال ۹۲ كل كشور بانك مركزي اجازه دادند تا مبلغ ۱۰ ميليارد دلار از محل منابع ارزي خود در خارج از كشور را به شركت هاي تابعه وزارت نفت به صورت خط اعتباري اختصاص دهد.

مجوز براي صدور ۱۰ ميليارد دلار اوراق مشاركت ارزي

در نشست علني امروز همچنين پيشنهاد افزايش سقف اوراق مشاركت به مقدار ۱۵ ميليارد دلار مطرح شد كه نمايندگان با اين پيشنهاد مخالفت كردند.

براساس جزء ۱۰ بند ۳ اين لايحه به وزارت نفت اجازه داده مي‌شود براي تأمين مصارف سرمايه‌اي از طريق شركتهاي تابعه، منوط به تعهد و بازپرداخت اصل و سود از محل منابع داخلي شركت هاي يادشده و با تشخيص و مسؤوليت وزير و مديرعامل شركت مربوط با هماهنگي وزارت امور اقتصادي و دارايي (سازمان بورس و اوراق بهادار) و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و با رعايت قوانين و مقررات در سقف 10 ميليارد دلار اوراق مشاركت ارزي و يا صكوك نفتي به‌فروش برساند.

در تبصره الحقاق شده به اين ماده آمده است: ” تبديل وجوه حاصل از اوراق مذكور به ريال ممنوع مي‌باشد و اين وجوه مي‌بايست صرفاً به طرح هاي سرمايه‌گذاري اختصاص يابد.”

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;