ورود شرکتها کوچک  به بورس/ آری یا خیر؟

تاسیسات نیوز/ مهری بهزادپور:  به گفته برخی کارشناسان، اکنون، بهترین زمان برای ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه است؛ چرا که نقدینگی بسیار زیادی وارد بورس شده و حضور شرکت‌های آینده‌دار و فعال در این بازار، هم به نفع آنها و هم مردم است .
بر اساس این گزارش، کارشناسان در مقایسه ای شاید دور از قیاس های داخلی، ورود مشابه استارتاپها به بورس در کشورهای دیگر را مثبت ارزیابی کرده و امیدوارند با گذر از تحریم ها روند ورود آنها به بورس بسیار موفق تر از وضعیت کنونی بررسی شود .
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم شورای اسلامی:
علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار ما در باره حضور استارتاپ ها به ویژه در شرایط کنونی می گوید:
تقویت بازار سرمایه یکی از پارامترهایی است که با حضور شرکتهای خصوصی و دولتی محقق خواهد شد و این مهم مطمئناً با حضور شرکتهای استارتاپ نیز اجرایی تر خواهد شد.
به گفته وی هدایت سرمایه ها به محل های مطمئن فرآیندی است که در صورت اجرا از خطرآفرینی در مشاغل موازی با مشاغل دولتی و بزرگتر شدن پیکره دولت خواهد کاست و به این ترتیب زمینه ساز رشد اقتصادی نیز خواهد شد .
این نماینده مجلس ضمن تاکید بر اینکه آموزش شرکتهایی که به بورس می پیوندند و همچنین کسانی که سهام شرکتهای دیگر اعم از دولتی و خصوصی را خریداری می کنند شاخص مهمی در این فرآیند به شمار می آید که نباید از آن غافل ماند گفت :
حضور استارتاپها با توجه به پویا و فعال بودن آنها باعث رونق بازار سرمایه خواهد شد و این مهم نیز با بسترسازی برای استارتاپهای فعال و بزرگ در گامهای نخست به زودی اجرایی خواهد شد.
الگوسازی از ورود استارتاپهای بزرگ برای الحاق استارتاپ های کوچکتر
محسن علیزاده  در پاسخ به این سئوال که آیا ورود استارتا پها و شرکتهای کوچک  در گامهای نخست به بورس را مثبت ارزیابی می کند یا خیر گفت : حضور استارتاپهای فعال و بزرگتر  می تواند الگوی خوبی برای استارتاپهای دیگر در آینده نزدیک در این مجموعه باشد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد:
در جلسه  که جهت بررسی روند بورس و رفع مشکلات احتمالی برگزار خواهد شد پروسه ورود استارتاپ ها به بورس نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;