عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با تاسیسات نیوز مطرح کرد:

فرصت طلایی مبارزه با «کرونا» از دست رفت

تاسیسات نیوز / فاطمه محمدی: زمان طلایی برای اعمال محدودیت‌های صد درصدی ناشی از کرونا در ایران از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بود که دولت می‌توانست آن را اعمال و به سرعت این بیماری را کنترل کند اما انجام نداد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اکبر رنجبرزاده در گفت و گو با خبرنگار ما درباره واکنش‌های صورت گرفته در قبال ویروس کرونا گفت: آنقدر اطلاعات در مورد کرونا یا به عبارت علمی‌تر ویروس کووید ۱۹ به جامعه تزریق شده که همه واقف شدند که قضیه جدی است، اما برخی هنوز سهل‌انگاری می‌کنند؛ افراد بی‌مبالات در قضیه کرونا مانند گروه‌های تروریستی هستند.
بی مبالاتی در قضیه کرونا مصداق فعالیت گروه‌های تروریستی است
رنجبرزاده افزود: آنان که با بی‌مبالاتی از منزل خارج می‌شوند مانند کسانی هستند که نارنجک به خود بسته و می‌خواهند آن را در جمعیت منفجر کنند، زیرا هیچ کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید که من ناقل نیستم؛ تنها راه نجات از این وضعیت درخانه ماندن است.
مردم با ماندن در خانه، فرهنگشان را به جهانیان نشان دهند
وی بیان کرد: نگاه مردم دنیا روی کشورهای مختلف متمرکز شده که ببینند کدام کشورها اصول علمی و بهداشتی را بهتر رعایت می‌کنند و فرهنگ بالایی دارند.
وی تاکید کرد: ما باید در عرصه بین‌الملل نشان دهیم که یک کشور متمدن هستیم؛ همانگونه که ۴۰ سال است که در همه بحران‌ها به کمک هم شتافتیم در این عرصه هم که مورد قضاوت همه صاحب‌نظران علمی دنیا قرار می‌گیریم مردم نباید سهل‌انگاری کنند.
بی توجهی به زمان طلایی، کرونا را در کشور ماندگارتر کرد
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دید و بازدیدهای نوروزی به حداقل رسیده و اجتماعات کاهش پیدا کرده اما هنوز پیک بیماری کاهش پیدا نکرده، گفت: اگر امروز در حال ورود به پیک دوم این بیماری هستیم به دلیل بی توجهی در دهه سوم اسفندماه است که متاسفانه خرید وفروش‌ها انجام گرفت.
مردم به خاطر نیازمندان و کادر درمانی از خانه بیرون نروند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در ادامه خاطرنشان کرد:‌ اقتصاد و معیشت خانواده‌ها بخصوص اقشار آسیب‌پذیر با این ویروس مورد هدف قرار گرفته و از سوی دیگر کادر درمانی که در خط مقدم این مبارزه قرار دارند جانشان را برای مردم به خطر انداخته‌اند و برخی به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: امروز مانند عملیات‌های زمان جنگ هم نیست که نیروهای دیگری را جایگزین کنیم زیرا کادر پزشکی ایران محدود و تعداد آن مشخص است و تنها راه کمک به این افراد در خانه ماندن است.
رنجبرزاده با بیان اینکه طبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی ایران تا امروز بد عمل نکرده، گفت: امیدواریم دولت هم بیشتر پای کار بیاید و اقدامات سختگیرانه‌تر خود را برای افراد بی‌مبالاتی که آگاهی پایینی دارند بیشتر اعمال کند تا آنان نیز تن به خواسته به حق مردمی که در خانه‌ها قرنطینه هستند، بدهند.
وی افزود: ایران۸۰ میلیون جمعیت دارد، از این میان برخی هم ممکن است از اخبار و رسانه‌های جمعی استفاده نکنند لذا مانند تمام کشورهای دنیا برای چند میلیون محدود باید نسخه‌های دیگری پیچید تا زنجیره انتقال قطع شود.
همه دستگاه‌های بازدارنده مانع حضور مردم در جامعه شوند
 وی تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های بازدارنده به میدان بیایند تا همه افراد به این خواسته اجتماعی تن دهند و حقوق مردم تضییع نشود.
فرصت طلایی اعمال محدودیت در ایران را از دست دادیم
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در برخی بیماری‌های خاص، چند ساعت زمان طلایی برای عمل جراحی وجود دارد، این زمان طلایی برای اعمال محدودیت‌های صد درصدی ناشی از کرونا در ایران از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بود که دولت می‌توانست آن را اعمال و به سرعت این بیماری را کنترل کند اما انجام نداد.
وی ادامه داد: این فرصت را از دست دادیم، اما در حال حاضر هم اگر محدودیت‌ها با قاطعیت انجام شود خوب است؛ با ادامه‌دار شدن این وضعیت ضرر وزیان‌های آن بسیار بیشتر می‌شود.
وی گفت: باید اقدامات تشویقی برای کسانی که به توصیه‌ها توجه می‌کنند و اعمال تنبیهی برای افرادی که بی‌توجهی می‌کنند در نظر گرفته شود و مانع مسافرت‌ها شوند و جرائم سنگینی برای افراد خاطی در نظر بگیرند، زیرا درحال حاضر ورود به بیمارستان‌ها با توجه به آمار، رو به افزایش است که این به دلیل کم توجهی دولت و اکتفا به توصیه‌ها بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;