نماینده مجلس: شخصاً پی گیر اصلاح تعرفه های خدمات مهندسی هستم

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: اقبال شاکری با بیان اینکه افزایش مناسب تعرفه خدمات مهندسی مطالبه برحق جامعه مهندسی است گفت: امیدوارم در سال جدید مطالبات جامعه مهندسی به نحو احسن عملیاتی شود و همزمان اصلاح قانون نظام مهندسی نیز نهایی گردد.
اقبال شاکری درباره اصلاح قانون نظام مهندسی گفت: اصلاح این قانون با کسب نظ از همه گروهها، اعضا، طرفهای هیات مدیره نظام مهندسی ، وزارت راه و شهرسازی، وزارت خانه های وزارت کشور، بنیاد مسکن و بسیاری از افراد صاحب نظر دیگر انجام و در حال نهایی شدن است .
وی با بیان اینکه اصلاحات در این حوزه بسیار راهگشا خواهد بود اظهار داشت: مسلماً اصلاحاتی که صورت خواهد گرفت برای ارتقای سازمان نظام مهندسی و بهبود ساختار ساخت و ساز در کشور بسیار موثر خواهد بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم یادآور شد:
این امر یک اقدام بسیار مهم کمیسیون عمران و مجلس شورای اسلامی برای بهبود وضعیت ساخت و ساز بخش خصوصی و ساختار نظام مهندسی کشور خواهد بود.
شاکری درباره زمان اجرایی شدن این قانون گفت: در حال حاضر اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران به اتمام رسیده است و منتظر ارسال این قانون به صحن مجلس و تصویب آن از سوی نمایندگان محترم مجلس هستیم که زمان خاص خود را می طلبد و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ به تصویب برسد.

افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سال ۱۴۰۱ 

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره افزایس تعرفه خدمات مهندسی نیز که یکی از مطالبات جامعه مهندسین و از الزامات محسوب می شود و امیدواریم که این امر در سال آینده به نحو مطلوبی انجام شود.
وی گفت: این مطالبه جامعه مهندسین است و افزایش تعرفه های خدمات مهندسی باید از مجرای خود یعنی وزارت راه و شهرسازی و البته همکاری سازمان نظام مهندسی پیگیری شود.
شاکری تصریح کرد:
البته این موضوع یکی از موضوعاتی است که من شخصا پیگیر اصلاح آن هستم و امیدوارم بزودی انجام شود.
شاکری درباره ورود چین به مقوله ساخت و ساز در امر انبوه سازی مسکن و با توجه به وعده ساخت میلیونی مسکن در سال از سوی وزیر راه و شهرسازی هم گفت: من معتقدم درباره این موضوع به اندازه کافی بحث شده است و نیازی به ورود شرکت های خارجی از جمله شرکت های چینی برای تامین مسکن نداریم زیرا در داخل همه امکانات فراهم است ، ما از نظر فناوری، ماشین آلات ، مصالح و نیروی کار، شرکت های توانمندی داریم ومی توانیم به راحتی نیاز کشور را در زمینه احداث مسکن تامین کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;