واقعی شدن قیمت برق

به گزارش تاسیسات نیوز، واقعی‌سازی قیمت برق کمک بزرگی به مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف می‌کند. مدیر عامل شرکت قطعات توربین شهریار با اعلام این مطلب به «دنیای اقتصاد» گفت: معتقدم در صورت واقعی شدن قیمت برق نه تنها مصرف، بلکه آسیب‌های محیط‌زیستی هم کاهش می‌یابد.


بنابراین واقعی‌سازی قیمت برق یک ضرورت است. علی اکبر ساکت پور با اشاره به حوزه فعالیت قطعات توربین شهریار گفت: این شرکت با بیش از ۲۰ سال تجربه، در حوزه صنعت برق فعالیت و خدمت رسانی می‌کند و با توجه به اینکه هزینه و زحمت تولید برق بسیار بالاست، از مردم می‌خواهیم بهینه و درست مصرف کنند.


مدیر عامل شرکت قطعات توربین شهریار با بیان اینکه هزینه تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق بسیار بالاست، افزود: به‌طور معمول یک نیروگاه برق هر ۴ سال یک بار باید مبلغی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان بابت تعمیر و نگهداری واحدهای گازی خود هزینه کند.


ساکت‌پور افزود: واحدهای گاز نیروگاه‌های برق، دارای توربین‌های پرحرارتی هستند و به دلیل مستهلک شدن، باید هر چهارسال یک بار تعویض شوند وکار اصلی شرکت قطعات توربین شهریار تعمیر و بازسازی این توربین‌ها است. وی با تاکید بر اینکه وقتی می‌توانیم یک قطعه را در داخل تولید یا تعمیر کنیم نباید اجازه دهیم از کشور خارج شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۸۰ نیروی باتجربه ایرانی در مجموعه قطعات توربین شهریار مشغول به کار هستند.


مدیر عامل شرکت قطعات توربین شهریار تصریح کرد: شرکت‌های دیگری مانند مپنا نیز توانایی انجام تعمیر و بازسازی توربین‌های گازی را دارند، اما شرکت قطعات توربین شهریار به‌طور تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند و تاکنون هیچ رقیبی در ایران نداشته است.


ساکت پور با اشاره به اینکه پس از برجام برخی از شرکت‌های خارجی برای حضور و فعالیت در ایران اعلام آمادگی کردند، افزود: تا زمانی که توان تولید، تعمیر و نگهداری تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور وجود دارد، دولتمردان نباید اجازه دهند نیروگاه‌های خصوصی برای تامین نیازهای خود، به شرکت‌های خارجی رجوع کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;