واقعی شدن تعرفه ها مطالبه مهندسان است

تاسیسات نیوز: سینا صبری، عضو هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی کشور: واقعی شدن تعرفه خدمات مهندسی متناسب با خدمات ارزشمند و مسئولیت بالایی که متوجه مهندسین می باشد از جمله مواردی است که قطعا باید مورد توجه و حمایت مسئولین تصمیم گیر حوزه های خدمات مهندسی قرار گیرد.
با شروع فعالیتمان در دوره نهم شورای مرکزی نظام مهندسی کشور و هیات رئیسه سال اول با برنامه ریزی و سیاست گذاری که صورت پذیرفته در صدد زمینه سازی ارائه خدمات بهتر ،موثرتر و فراگیرتر مهندسی در کل کشور هستیم.
جامعه مهندسی جامعه ای اندیشمند، خلاق و فرهیخته هستند و با توجه به تخصص های متنوع و نقشی که می توانند در ساخت اصولی و اساسی شهرها و ساختمانها ایفا نمایند و با عنایت به تعداد قابل توجهشان در کشور، در حال حاضر کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و این جامعه ۶٠٠ هزار نفری نیازمند حمایت های بیشتر دستگاه های سیاست گذار و اجرایی می باشد تا به نقش و ماموریت هایی که در اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برایشان در نظر گرفته شده بهتر عمل نمایند.
یکی از ارکان اصلی ساخت اصولی، ایمن و کارای شهرها و ساختمان ها مهندسین عضو سازمانهای نظام مهندسی می باشند که باید زمینه بروز و ظهور ارائه ی صحیح خدمات ارزشمندشان در کشور توسط سیاست گذاران توسعه شهری فراهم گردد.
زلزله های مهیب و مخرب اخیر در داخل کشور و کشورهای همسایه که فجایع غیر قابل جبران مالی و جانی را بوجود آورد مجدد یادآور ارزش ارائه خدمات مهندسی در تمامی حوزه های طراحی ،نظارت و اجرای تخصصی شهرسازی و ساختمان سازی توسط صاحبان صلاحیت بود و صحتی بر این مدعا بود که به چه میزان می تواند خدمات یاد شده ضامن حفظ جان و مال شهروندان در برابر حوادث و بلایای طبیعی باشد و محیطی امن همراه با ارامش را برای ساکنین شهرها فراهم نماید.
برای افزایش کیفیت خدمات مهندسی و تخصصی توجه به حداقل های مورد نیاز زندگی این قشر فرهیخته و با دانش که جهت دستیابی به مدارج عالیه تخصصی زحمات قابل توجهی را متحمل شده اند الزامی ست. قطعا از فردی که در شرایط موجود در تامین نیازهای اولیه زندگی دچار مشکل گردیده نمی توان توقع تمرکز بر ارائه خدمات بی عیب و نقص داشت. واقعی شدن تعرفه خدمات مهندسی متناسب با خدمات ارزشمند و مسئولیت بالایی که متوجه مهندسین می باشد از جمله این موارد هست که قطعا باید مورد توجه و حمایت مسئولین تصمیم گیر حوزه های خدمات مهندسی قرار گیرد.
  • نظام مهندسی و نظام ساخت و ساز متشکل از همکاری مهندسین هفت رشته مهندسی می باشد که حضور کلیه مهندسین در تمامی رشته ها بر اساس شرح خدمات و وظایف تخصصی که ایفا می نمایند ضامن ساخت صحیح و کم نقص شهرها و ساختمان ها خواهد بود. در سال های اخیر به خوبی از خدمات مهندسین رشته های جامع نگری همچون شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک استفاده نشده و منشا بسیاری از معضلات و مشکلات موجود ریشه در همین موارد هست و با عزمی که در دوره نهم شورای مرکزی کشور وجود دارد بنا داریم خلا حضور و ارائه خدمات موثر مهندسین رشته های یاد شده را مرتفع نماییم. به امید برطرف نمودن مشکلات و داشتن مهندسین توانمند جهت توسعه ایرانی آباد و ایمن.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;