یادداشت متفاوت روز مهندس

تاسیسات نیوز– جهانگیر احسانی، رئیس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد نامگذاری ولادت دانشمند فاخرایرانی؛ خواجه نصیرالدین طوسی به نام روز مهندس نشانگر تلاقی ارزشمندی از قدمت علم مهندسی در این سرزمین کهن است.
🔹آنچه در روز مهندسی پاسداشته میشود، ابتکار، خلاقیت و نوآوری است. بدون شک هر آنچه از مظاهر امنیت و رفاه در جامعه می بینیم نشانی از کارکرد مهندسی در دل خود دارد. از خانه و برج هایی گرفته که مردم با امنیت به دانش مهندسان آن در آرامش و راحتی زیر سقفش روزگار سپری میکنند، تا هر آنچه صنعت و تکنولوژی شالوده و خمیرمایه وجودش است، همه به لطف علم مهندسی فراهم آمده است.
🔸اگرچه در فرایند تکرار آرام زمان، گرد فراموشی بر خدمات مهندسان سنگینی می کند اما اتفاقات و بحران های غیرعادی در هر جای دنیا که باشد، این نکته مهم و حیاتی که «علم مهندسی ، دانش آسان و ایمن تر کردن است» به همه گوشزد می کند.
🔹زلزله های اخیر در جهان (که نمونه کوچک تر آن را پیشتر در کهگیلویه و بویراحمد هم داشتیم) نشان داد، اعتماد به مهندسان و دادن اختیارات گسترده به ویژه در امر ساخت و ساز تا چه اندازه می تواند ما را از بلایای غیر عادی مصون نگه دارد.
🔸در زلزله ترکیه ، ارزین به صورت شگفت انگیزی سالم ماند و زندگی عادی در آن در جریان است در حالیکه شهرهای نزدیک ارزین مانند عثمانیه که تنها ۲۰ کیلومتر از آن فاصله دارد، در اثر زلزله ویران شد.(به نقل از یورونیوز)، دلیل آن ساده است توجه به هشدارهای مهندسی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز!
🔹ما در نظام مهندسی ساختمان بارها از ضرورت توجه به مقررات ملی ساختمان و طرح های مهمی مثل مجریان ذیصلاح گفته ایم وخواهان مشارکت مردم و مسئولان در این باره شده ایم. بنای ما از ترویج این مسائل نه درآمد زایی صرف، که تدوین بسته های موفق برای حراست از جان و مال خود مردم است. از آنطرف، ما نیز وظیفه و رسالتی داریم، کارآمدی، پایبندی به اخلاق حرفه ای و تعهد به انجام کارهای درست، مطابق با آخرین دانش روز مهندسی که باید مورد احترام همه اعضای جامعه مهندسین استان باشد، این خواست مردم است و باید نصب العین همه باشد.
🔸اینجانب به نمایندگی از هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن قدردانی از زحمات همه تلاشگران عرصه مهندسی کشور و به ویژه جامعه فاخر و بزرگ و شریف مهندسی استان ، این روز فرهیخته را به تمامی همکاران ارزشمند ، مهندسان متعهد و متبحر و کاردان ، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض میکنم.
☑️ به امید روزی که شاهد توسعه شاخصه های اصیل مهندسی در همه ابعاد و ارکان جامعه در راستای نیل به اصول کلیدی مقررات ملی ساختمان « رفاه ، آسایش ، ایمنی ، بهره دهی مناسب و صرفه اقتصادی باشیم .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;