همکاری گازی ایران و اندونزی

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد،  قیمت انواع گازمایع با توجه به قیمت آرامکو 290 دلار در هر تن متریک در ماه مارس بوده است، در حالی که ارزش این نوع گاز از نوع بوتان 320 دلار در هر تن متریک است. اندونزی از هر دو گاز بهره می‌برد.




امید زیادی برای همکاری در زمینه گاز با ایران وجود دارد، اما شرکت دولتی «پروساهان گاز نگارا» نمی‌خواهد درخصوص همه چیز عجله کند.مدیریت این شرکت دولتی اندونزی اقرار کرد که دو هفته پیش در مورد همکاری با ایران مذاکراتی انجام شده است.




«وحید سوتوپو» از مقام‌های عالی‌رتبه «پروساهان گاز نگارا» گفت: شرکت هنوز در حال بررسی ظرفیت‌های همکاری است، اگر چه تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده است، اما همچنان برخی از مسائل وجود دارد که باید پروساهان گاز نگارا انجام دهد که یکی فراهم‌سازی زیرساخت است.





سودیرمان سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی قرار است همراه با هیاتی از مقامات شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی این کشور برای عقد قرارداد در این بخش‌ها به ایران سفر کند.سرمایه‌گذاری اندونزی در بخش گاز و پتروشیمی در چابهار و جزیره هنگام و ورود بخش خصوصی ایران به بخش پالایشگاهی در اندونزی از محورهای مذاکرات وزیر انرژی اندونزی در ایران خواهد بود.







ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;