همه خودروها رایگان گازسوز می شوند

تاسیسات نیوز – صدیقه بهزادپور: اردشیر دادرس رئیس هیات مدیره انجمن سی.ان.جی تهران با بیان این مطلب گفت: با وجود مشکلات با تمام توان و امکانات موجود سعی در ارائه خدمات به خودروهای گازسوز را داریم و در این راستا بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر گشته است طرح گازسوز کردن خودروها از اسفند ماه جاری ابلاغ و اجرایی شود.
او افزود: بر این اساس همه خودروهای شخصی و غیرشخصی شامل اجرای این طرح خواهند شد و به صورت رایگان گازسوز خواهند شد. مقابله با آلودگی هوا، کاهش مصرف بنزین و تلاش برای جلوگیری از واردات احتمالی بنزین و … از دلایل اصلی اجرای این طرح اعلام شده است که با بهره گیری از یارانه های دولتی و به منظور کاهش هزینه های دوگانه سوز شدن خودروها به مرحله اجرا درخواهد آمد.
دادرس اضافه کرد: با توجه به اهمیت سی ان جی در تامین هوای پاک که از آن به عنوان سوخت سبز نیز یاد می شود، تسهیل در دوگانه سوز کردن خودروها در دستور کار مسئولان نیز قرار گرفته است، خودکفایی در ساخت مخزن سوخت خودروها یکی از مواردی است که با بهره گیری از توان و دانش شرکت های داخلی عملیاتی شده است .
او در باره کمبود قطعات جایگاه های سوخت گاز گفت: به روز رسانی دستگاه های سوخت سی ان جی با توجه به اینکه با امنیت و جان و مال مردم و اپراتورها در ارتباط است، بسیار مهم تلقی می شود که نیازمند اعتبارات مالی فراوانی است که البته با توجه به تحریم تهیه این قطعات با دشواری صورت می گیرد . از سوی دیگر تامین مالی به روزرسانی استانداردهای جایگاه های سوخت نیازمند اعتباراتی است که در گرو افزایش هزینه کارمزدها در این زمینه است که امید افزایش ان با توجه به رایزنی های صورت گرفته تا پایان سال جاری می باشد.
راهکاری های توسعه صنعت سی ان جی
دادرس ادامه داد: همچنین قیمت سی. ان. جی حداکثر برای هر مترمکعب باید به میزان ۴۰ درصد قیمت بنزین تعیین شود تا جذابیت اقتصادی خود را برای مشتریان حفظ کند. همچنین، اصلاح و حذف عوامل بازدارنده اقتصادی که اصلاح کارمزدهای نامناسب و ناکافی از جمله آنهاست و ایجاد ۴ نوع کارمزد شامل کارمزد پایه، کارمزد ضوابط فنی، کارمزد تجهیز کمپرسور و کارمزد درجه بندی متناسب با نرخ تورم سالیانه و به عنوان حق‌العمل نیز در این زمینه راهگشا خواهد بود.
این کارشناس مسئول توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۵۲ روز قطعی برق و گاز در جایگاه‌های سی.‌ان.‌جی اتفاق افتاد با این حال و با وجود قانون بهبود فضای کسب و کار و ماده ۲۵ این قانون، اما هیچ خسارتی به جایگاه‌های سی. ان. جی پرداخت نشد.
او بیان کرد: استقبال از طرح گازسوز کردن خودروها مطلوب بوده است و با توجه به مصوبه اخیر پیش بینی می شود که رقم خودروهای شرکت کننده در این فرآیند افزایش یابد و به این ترتیب صرفه جویی اقتصادی با توجه به جایگزین شدن سوخت سی ان جی به جای بنزین برای کشور به همراه داشته باشد. حدود بیش از میلیون خودرو توسط وزارت نفت دوگانه سوز شده است که تا کنون هیچیک از آن ها دچار حادثه نشده اند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;