همایش کاهش اثرات زیست محیطی در موتورخانه ها

همایش ‘ شبکه شرکت های خدمات انرژی – بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی در موتور خانه ها ‘، با حمایت ستاد بهینه سازی مصرف انرژی ومحیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف برگزارمی شود.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر’ رامین روشندل ‘، دبیر اجرایی این همایش افزود: این همایش با هدف توسعه بازارخدمات انرژی وبهبود وضعیت انرژی کشوربا حضور تمامی فعالان حوزه انرژی کشور در 17 دی ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

 

دبیر این همایش با اشاره به موضوع طراحی صحیح، راه اندازی مناسب، گردش اطلاعات موثر وشفافیت کافی به عنوان الزامات موفقیت این شبکه خاطرنشان کرد: با ایجاد این شبکه، اعضای آن می توانند درچارچوب شبکه ها با بهره برداری از هم افزایی توانمندی ها، پتانسیل های خود را توسعه دهند و درعین انعطاف پذیرو سازگاری، قادر به پاسخ گویی به نیازهای واقعی بازار ملی، منطقه ای و جهانی باشند.

 

وی ادامه داد: ایده شبکه شرکت های خدمات انرژی ابتدا در ستاد بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی مطرح شد و سه تیم به صورت موازی موضوع شبکه های تخصصی را در این ستاد مورد بحث و بررسی قرار دادند که یکی از مهم ترین نتایج این بررسی ها این بود که ایجاد شبکه شرکت های خدمات انرژی می تواند نقش موثری در هم افزایی بین شرکت ها داشته باشد.

 

روشندل درباره هدف اصلی ایجاد این شبکه گفت: گسترش بازار کار شرکت های فعال در حوزه خدمات انرژی از جمله اصلی ترین هدف ایجاد شبکه شرکت های خدمات انرژی است و ما نیز در نخستین گام برای ایجاد این شبکه اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری همایش ‘ شبکه شرکت های خدمات انرژی’ کرده ایم.

 

دبیر این همایش تصریح کرد: تا زمان برگزاری همایش ‘ شبکه شرکت های خدمات انرژی – بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی در موتور خانه ها ‘ در جلساتی مفهوم این شبکه تبیین و نحوه چگونگی گسترش فعالیت شرکت های خدمات انرژی (ESCO )بررسی می شود.

 

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف یادآورشد: با توجه به اینکه فعالیت شرکت های خدمات انرژی متنوع است و برای جهت دارشدن و تخصصی شدن این همایش ،تصمیم بر این شد تا مجموعه همایش هایی را در این راستا برگزار کنیم که هر یک از این همایش ها محوریت و جهت گیری خاصی داشته باشد.

 

وی همچنین بیان کرد: بنا بر تصمیم اتخاد شده مقرر شد تا نخستین همایش با محوریت ارتقای کارایی موتورخانه های بخش خانگی وتجاری برگزار شود تا با این کار تخصصی ترین موضوع شبکه ها را اجرایی کنیم.

 

دبیر همایش شبکه شرکت های خدمات انرژی درباره محوریت سایر همایش هایی که قرار است برگزار شود اظهار کرد: در کشور اولویت های مختلفی وجود دارد که هنوز عناوین آن نهایی نشده ولی مواردی از جمله فولاد، سیمان، پتروشیمی که در اصل جزو مصرف کنندگان بزرگ انرژی در کشور هستند می توانند جزو عناوین همایش های بعدی باشند.

 

وی افزود: بحث ما برای برگزاری مجموعه همایش هایی در حوزه انرژی کشور بر این است که یک کار مستمر انجام شود و به صورت منسجم و با توجه به نیاز های بخش های مختلف این حوزه به آن پرداخته شود.

 

روشندل خاطر نشان کرد: امید است برگزاری این همایش بتواند هماهنگی بهتری را میان شرکت ها و فعالان انرژی کشور ایجاد کند و به شکل گیری شبکه شرکت های خدمات انرژی منجر شود.

 

وی با اشاره به این موضوع که این همایش با حمایت های مالی و معنوی ستاد بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست برگزار می شود گفت: در برگزاری این همایش تمامی سازمان ها و وزارتخانه های عضو ستاد بهینه سازی مصرف انرژی و محیط زیست معاونت علمی و عضو در کمیته راهبری این همایش از جمله شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، دفتر بهبود بهره وری واقتصاد برق و انرژی ایران، انجمن احتراق ایران، انجمن صنفی شرکت های خدمات انرژی و شرکت های فعال خدمات انرژی نقش موثری خواهند داشت.

 

دبیر اجرایی این همایش بیان کرد: امیدواریم برگزاری این همایش بتواند نقش موثری در جهت استفاده از پتانسیل های شرکت های خدمات انرژی و گسترش بازار انرژی در کشور به همراه داشته باشد.

 

همایش ‘شبکه شرکت های خدمات انرژی – بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی در موتورخانه ها’ به ابتکار ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 17 دی ماه سال جاری در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.

پایان پیام /.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;