هشدار! در مصرف گاز صرفه جویی کنید

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز با توجه به کاهش دمای هوا، اعلام کرد که مصرف روزانه گاز بخش خانگی در این هفته به ۶۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  محمدرضا جولایی با بیان اینکه با انجام به‌موقع تعمیرات با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، هم‌اکنون ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان‌های گازی کشور تحویل پالایشگاه‌ها شده که پس از پالایش و جدا شدن فرآورده‌ها از آن، حدود ۸۳۰ میلیون مترمکعب آن به شبکه سراسری گاز تزریق می‌شود.
وی ادامه داد: اقدام مؤثر دیگر در شرایط کنونی آن بود که در بخش ذخیره‌سازی در مخازن سراجه و شوریجه، ۲۲ درصد بیشتر از سال ۹۸، گاز ذخیره کردیم و این مهم منجر شد که امروز بتوانیم برای تقویت خطوط سراسری شمال و شمال‌ غرب کشور، روزانه ۲۳ میلیون مترمکعب گاز از این مخازن برداشت ‌کنیم.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی‌ها از این هفته سرمای فراگیری همه کشور فرا می‌گیرد، تصریح کرد: مصرف روزانه گاز بخش خانگی اکنون ۵۲۰ تا ۵۳۰ میلیون مترمکعب است و این رقم تا آخر هفته جاری که سرما شدت می‌یابد، به ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد که رقم بسیار بالایی است.
جولایی در این باره گفت: ما تمهیدهای لازم را در این زمینه پیش‌بینی‌ کرده‌ایم و اقدم‌های مناسب را انجام داده‌ایم، همکاران ما در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع، آماده‌اند این انرژی پاک، مطمئن، پایدار و مستمر را به همه مردم حتی در روستاهای دوردست برسانند تا خدای ناکرده شاهد افت فشار یا قطعی گاز در هیچ منطقه‌ای از کشور نباشیم.
طبق اعلام شرکت ملی گاز، وی تأکید کرد: با این حال، با توجه به روند افزایشی مصرف و کاهش دمای هوا، توصیه می‌شود مردم در بخش‌ خانگی و دیگر بخش‌ها در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و پیام‌ها و دستورعمل‌هایی را که توسط شرکت ملی گاز ایران در شبکه‌های سراسری و فضای مجازی پخش می‌شود مدنظر داشته باشند تا با کمک و همیاری یکدیگر و با مصرف بهینه گاز، بتوانیم این زمستان سرد را نیز به سلامت پشت سر بگذاریم.
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران با اطمینان از آمادگی کامل تأسیسات، مهیای ورود به فصل زمستان است و آمادگی قابل قبولی برای آغاز فصل پرمصرف سال دارد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;