هزینه های تهيه و نصب کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی

به گزارش تاسیسات نیوز، نمايندگان در نشست علني نوبت صبح امروز (سه شنبه، 10 اسفندماه) مجلس شوراي اسلامي، در جريان بررسي بخش هزينه اي لايحه بودجه سال 96 با تبصره 8 اين لايحه موافقت کردند.

 

 

 

 

در تبصره 8 اين لايحه آمده است: وزارت نيرو کل هزينه‌هاي مربوط به تهيه و نصب کنتور حجمي يـا هوشمند چاههاي مجاز کشاورزي را از محل اعتبارات طرحهاي «تعادل‌بخشي، تغذيه مصنوعي و کنترل سيل پيوست شماره (1) اين قانون» پرداخت کند.

 

 

 

 

بنابراين گزارش سخنگوي کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 96 در توضيح اهميت و ضرورت تصويب اين لايحه گفت: اگر قصد کنترل برداشت بي رويه از آب هاي زيرزميني را داريم و مي خواهيم اين برداشت ها کنترل شده باشد بايد تمهيداتي از سوي دولت انديشيده شود لذا با توجه به مشکلات مالي کشاورزان اين هزينه را بايد دولت متقبل شود.

 

 

 

 

همچنين نمايندگان بند الحاقي 1 تبصره 8 لايحه بودجه سال 96 را جهت بررسي مجدد به کميسيون تلفيق اين لايحه ارجاع دادند.

 

 

 

بنابراين گزارش در بند الحاقي يک تبصره 8 اين لايحه آمده است: به سازمان امور عشاير ايران اجازه داده مي شود کليه فروشگاهها، جايگاههاي سوخت(فسيلي)، انبارهاي ذخيره علوفه و کالا، اراضي و مستحدثات مربوطه را که متعلق به سازمان است و در اختيار شرکتهاي تعاوني عشايري و اتحاديه‌هاي مربوط قرار دارند را با قيمت کارشناسي و دريافت ده‌درصد (10%) قيمت به صورت نقد و مابقي به صورت اقساط پنجساله به شرکتها و اتحاديه‌هاي بهره‌بردار واگذار کند.





وجوه حاصل از واگذاري‌ها به حساب مربوط نزد خزانه‌داري کل کشور واريز مي‌شود معادل صددرصد(100%) درآمد حاصله از محل رديف 163-530000 در اختيار سازمان امور عشاير ايران قرار مي‌گيرد تا به عنوان افزايش سرمايه سهم دولت در صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي عشايري هزينه کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;