هرآنچه که قبل از خرید در و پنجره باید بدانید!

در و پنجره بخشی از ساختمان است که شاید آنچنان توجهی به آن نشود اما می‌تواند دلیل بسیاری از اتفاقات خوب یا حتی بد باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، نکات بسیاری در تولید، انتخاب و تهیه‌ی در و پنجره‌ی با کیفیت دخیل است. نکاتی که می‌توانند کمک کنند محصول انتخابی شما کارایی فوق‌العاده‌ای داشته باشد و یا به یک کابوس اساسی تبدیل شود.
در ادامه به تعدادی از این نکات اشاره می‌کنیم:
اندازه‌گیری درست
پس از اینکه تصمیم گرفتید از در و پنجره‌ای مناسب برای ساختمان مورد نظرتان استفاده کنید، باید به دنبال انتخاب بهترین‌ها باشید. اما از جمله موارد مهمی که توجه به آن‌ها دارای اهمیت بسیاری است اندازه‌گیری درست فضایی است که برای آن به دنبال در و پنجره هستید.
این اندازه‌گیری‌ها باید توسط افراد خبره و حرفه‌ای انجام شود و جزئیات به خوبی مورد توجه قرار گیرند. حتی کمی خطا در اندازه‌گیری می‌تواند باعث شود تا محصول نهایی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از آنچه که باید باشد و در نهایت مشکلات زیادی در نصب و کارایی آن ایجاد خواهد شد.
این محصول می‌تواند به شما کمک کند تا  از ورود انواع آلودگی‌ها به محیط در امان باشید. این آلودگی‌ها می‌توانند شامل آلودگی صوتی، آلودگی هوا، گرد و خاک و ذرات مزاحم و … باشند.
صرفا انتخاب  در و پنجره دو جداره ملاک نیست بلکه باید محصولی انتخاب شود که بتواند نیازهای مصرف کننده را تامین کند. برای مثال باید به دنبال در و پنجره‌ای باشید که اجزا و تجهیزاتی مقاوم داشته باشند. پروفیل در و پنجره از جمله قسمت‌هایی است که در کارایی محصول تاثیر مستقیم دارد.
در زمان انتخاب و تصمیم‌گیری باید به دنبال محصولی باشید که پروفیل یو پی وی سی به کار رفته در آن تا سال‌ها ماندگار بوده و دچار تغییر رنگ، شکل، خوردگی و … نشود.
نصب در و پنجره
نصب در و  پنجره دو جداره از جمله مواردی است که به دقت و توجه بسیار زیادی نیاز دارد. این کار باید توسط فردی متبحر و باتجربه انجام شود زیرا نصب اشتباه نتایج بسیار بدی را با خود به همراه خواهد داشت.
در صورتی که نصب محصول به درستی انجام نگیرد بخش زیادی از زمان و هزینه‌ی صرف شده هدر می‌رود بنابراین باید به فکر انجام درست کار توسط افراد توانمند بود.
قیمت پنجره دو جداره
قیمت یکی از موارد مهم در زمان انتخاب است. شاید گمان کنید محصول انتخابی شما هرچه قیمت بیشتری داشته باشد باکیفیت‌تر است و در مقابل در صورتی که قیمت پنجره دوجداره یا سه جداره انتخابی شما اگر کم باشد پس بی‌کیفیت است. در حقیقت گرانی یا ارزانی محصول نشان دهنده‌ی کیفیت آن نیست.
قیمت پنجره‌ دو جداره از یک سو به کیفیت بخش‌های مختلف آن مثل پروفیل یو پی وی سی، شیشه، یراق‌آلات، لاستیک و … ربط دارد و از سویی دیگر به اندازه پنجره، مدل و طرح انتخابی و حتی دو جداره و سه جداره بودن محصول . … نیز مرتبط است.
همین انتخاب بین در و پنجره دو جداره یا سه جداره باعث اضافه یا کم شدن یک جداره شیشه است و در قیمت نهایی موثر خواهد بود. لازم به ذکر است در صورتی که کل ساختار انتخابی شما به سبب وجود تعداد شیشه‌های بیشتر یا استفاده از شیشه‌های ضخیم‌تر سنگین‌تر شود احتیاج به پروفیل تقویت‌شده و یا یراق‌آلات با کیفیتی دارد که بتوانند وزن ساختار را به خوبی تحمل کنند.
پروفیل یو پی وی سی به کمک گالوانیزه‌های یو شکل تقویت می‌شوند و همین بخش به پروفیل برای تحمل وزن ساختار و جلوگیری از تغییر شکل و مواردی از این دست کمک می‌کند.
خوب است بدانید
از در و پنجره دو جداره‌ای که انتخاب می‌کنید باید به خوبی مراقبت کنید. این محصول به رسیدگی هر روزه نیاز ندارد اما باید به صورت دوره‌ای روغن‌کاری و رگلاژ شود تا کارایی محصول همواره حفظ شود.
تمیز کردن مداوم پروفیل یو پی وی سی به وسیله‌ی آب خالی یا آب و صابون از ماندگار شدن آلودگی‌ها جلوگیری می‌کند. اگر محصولتان را تازه خریداری کرده‌اید در اسرع وقت اقدام به جدا کردن چسب‌های آن شوید. برای این کار از آب گرم و یا باد گرم سشوار کمک بگیرید و با حوصله انجامش دهید.
به انتخاب درب و پنجره و نگهداری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید این محصولات می‌توانند در سطح کیفیت و رضایت شما از لحظات مختلف زندگی و کار تاثیر ویژه‌ای داشته باشند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;