قانون نظام مهندسی ساختمان اصلاح می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان، اظهار کرد: دغدغه جامعه نظام مهندسی ساختمان این است که نظارت‌ها و موضوعات فنی در ساختمان‌ها، به صورت کامل رعایت نمی‌شود و ما حتما باید تلاش کنیم با اصلاح این قانون به سمت افزایش کیفیت ساخت و ساز پیش برویم.
به گزارش تاسیسات نیوز، صدیف بدری  با اشاره به قانون نظام مهندسی ساختمان، گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان که در سال ۷۴ مصوب شده، با گذشت بیش از ۲۰ سال از اجرای آن نیاز به بازنگری و اصلاح دارد که این بازنگری جزو مطالبات جامعه مهندسی کشور است.
او در ادامه افزود: بنابراین کلیات این طرح در کمیسیون عمران تصویب و جزییات آن هم به کمیته نظام فنی و اجرایی ارسال شده است؛ همچنین جلساتی با وزارت کشور و مرکژ پژوهش‌ها داشتیم و بعد از عید جلسات تخصصی کاملی برگزار خواهد شد تا اصلاحیه جامع و کاملی در این خصوص داشته باشیم.
بدری تصریح کرد: دغدغه جامعه نظام مهندسی کشور این است که نظارت‌ها و موضوعات فنی در ساختمان‌ها، به صورت کامل رعایت نمی‌شود و ما حتما باید تلاش کنیم با اصلاح این قانون، به سمت افزایش کیفیت ساخت و ساز پیش برویم.
رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل، خاطرنشان کرد: ساختمان یک سرمایه ملی است و تعلق به یک فرد خاصی ندارد لذا حتما باید کیفیت طراحی ها و ساخت و سازها بیش از گذشت رعایت شود با اینکه نسبت به سال های گذشته و قبل از اجرای نطام مهندسی ساختمان، پیشرفت های خوبی در ساخت و ساز داشتیم اما این پیشرفت‌ها مطلوب نبوده و  باید به سمت مطلوبیت ساخت و ساز از نظر طراحی و اجرا برویم.
منبع شفقنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;