قبل از خرید هواکش بخوانید

تنوع محصول در بازار می‌تواند مصرف‌کننده را در امر انتخاب با چالش مواجه نماید. برای مثال انتخاب بهترین هواکش موجود در بازار از میان انواع گوناگون هواکش‌های عرضه شده کار دشواری است.
به گزارش تاسیسات نیوز، یک مصرف کننده به محض تصمیم گرفتن برای خرید هواکش، با انواع مدل ‌های مختلفی مانند هواکش‌ تایمردار، هواکش دمنده، هواکش بی صدا، هواکش ضد آب و مدل‌های متعدد دیگر روبرو خواهد شد.
بنابراین بهتر است در این متن با دسته بندی نکات مهمی که هنگام خرید هواکش به ما کمک‌ می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشیم بپردازیم. اما پیش از آن شاید بد نباید مختصری نیز به عملکرد انواع هواکش‌ها اشاره کنیم.
حضور هواکش‌ در چه مکان‌هایی الزامی است ؟
یک هواکش در واقع وسیله‌ای است برای تهویه و بهبود کیفیت هوا در محیط های خانگی یا صنعتی. از جمله مهم‌ترین نقاطی که حضور هواکش‌ها همواره در آن‌ها الزامی است حمام و سرویس بهداشتی خانه‌ها است. رطوبت بالا در این مکان‌ها این الزام را ایجاد می‌کند که یک راه خروجی برای گردش هوا وجود داشته باشد.
هواکش‌ها در واقع آن راه خروجی را ایجاد می‌نمایند و علاوه‌بر تهویه هوای مکان از زنگ زدگی شیرآلات و رشد قارچ‌ها نیز جلوگیری می‌نمایند. البته همان‌طور که گفته شد هواکش‌ها انواع گوناگونی دارند. برخی از انواع هواکش‌ را می‌توان در محیط‌های اداری و تجاری نیز مورد استفاده قرار داد.
نکات طلایی در خرید بهترین هواکش
سایز هواکش
اندازه مناسب اولین نکته طلایی در خرید یک هواکش است. در واقع مصرف کننده باید با برانداز کردن مکانی که قرار است هواکش را در آن نصب کند اندازه هواکش مورد نیاز را با توجه به لوله تعبیه شده در سقف و یا پنجره‌ مورد نظر، تخمین زده باشد.
فرفی نمی‌کند که شما قصد خرید هواکش صنعتی را دارید یا هواکش خانگی، در هر صورت باید هواکشی را انتخاب و در نهایت خرید کنید که از نظر اندازه متناسب با مکان مورد نظرتان باشد.
کدام هواکش برای خانه بهتر است؟
به طور کلی می‌شود پیش‌بینی کرد که برای مصارف خانگی بهترین نوع هواکش، هواکش تایمردار است. به طور مثال برای حمام خانه یک هواکش خانگی تایمردار بهترین گزینه است. زیرا به سادگی می‌توان با تنظیم زمان کارکرد آن تا بیست دقیقه بعد از پایان استحمام رطوبت مضر هوای حمام را خارج نمود.
در واقع این عمل توسط هواکش تایمردار به صورت خودکار انجام می‌پذیرد. بنابراین شاید با توجه به این ویژگی بهترین گزینه برای مصارف خانگی یک هواکش تایمردار باشد.
البته در زمان خرید معمولا المان های مختلف از جمله قیمت هواکش بی صدا خانگی نیز باید در نظر گرفته شود تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.
قدرت مکش، یک ویژگی برجسته
قدرت مکش یک هواکش برجسته‌ترین ویژگی آن به شمار می‌رود. بنابراین پر واضح است که در هنگام خرید هواکش مورد نیاز بهتر است به این ویژگی مهم دقت بیش‌تری نماییم. اما لزوما آن هواکشی که بالاترین قدرت مکش را دارد برای ما بهترین گزینه نخواهد بود
در واقع قدرت مکش یک هواکش باید با متراژ فضایی که قرار است هواکش را در آن استفاده نماییم متناسب باشد. خوشبختانه برای این منظور یک استاندارد وجود دارد که با حروف اختصاری CFM شناخته می‌شود.
بهترین هواکش‌های خانگی که عموما هواکش‌های ایتالیایی هستند از این پارامتر که بر اساس متر مکعب بر ساعت تنظیم می‌گردد بهره‌مند هستند. در واقع این پارامتر تعیین می‌نماید که کدام هواکش برای کدام مکان مناسب‌تر است.
هواکش خوب، هواکش بی صدا است
ویژگی برجسته بعدی یک هواکش مرغوب قطعا کم‌صدا بودن و حتی بی‌صدا بودن آن است. در کنار قدرت مکش، بی‌صدا بودن مهم‌ترین ویژگی یک هواکش خانگی به‌شمار می‌رود. حال باید دید کدام قطعه در هواکش نقش مهم‌تری در صدای دستگاه دارد. بله درست حدس زدید، موتور هواکش عامل اصلی در این زمینه است.
اگرچه موتور دستگاه تنها عامل اثرگذار بر صدای یک هواکش نیست در عین‌حال مهم‌ترین عامل است. موارد دیگری مانند محل نصب، نصب صحیح، میزان اتصال به درپوش و غیره نیز می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.
در میان انواع گوناگون هواکش که در بازار موجود است، هواکش‌های ژاپنی دارای کم‌ترین صدا هستند. بنابراین اگر هواکش مورد نیاز ما الزاما باید دارای کم‌ترین صدای ممکن باشد بهتر است یک هواکش ژاپنی بخریم.
هواکش المانی در دکوراسیون محیط
در نهایت باید اشاره کنیم که هواکش‌ها بخشی از دکوراسیون فضایی هستند که در آن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بنابراین شکل ظاهری و زیبایی آن‌ها و البته هماهنگی‌شان با فضا از اهمیت بالایی برخوردار است.
هواکش‌های متنوعی در بازار موجود هستند که دارای تنوع شکل، مدل و رنگ بالایی‌اند و بنابراین مصرف‌ کننده می‌تواند با توجه به مکان مورد نظرش بهترین و شکیل‌ترین گزینه را انتخاب نماید. اگرچه کیفیت و کارایی هواکش و تناسب آن با محیط به طور قطع در اولویت بالاتری نسبت به شکل ظاهری آن قرار دارد.
گارانتی و جلوگیری از دوبار هزینه کردن
نکته آخر از نکات طلایی که بهتر است در خرید یک هواکش به آن بپردازیم داشتن ضمانت‌نامه معتبر است. بهترین هواکش در واقع هواکشی است ‌که دارای گارانتی اصیل باشد.
زیرا احتمال خرابی این دستگاه‌ها همواره وجود دارد، بنابراین اگر محصولی که خریده‌ایم دارای گارانتی معتبری نباشد در زمان تعمیر یا تعویض آن با مشکل روبرو خواهیم شد.
چه بسا هواکشی که ضمانت‌نامه معتبری ندارد به زودی دچار خرابی شود و عدم وجود خدمات پس از فروش هزینه خرید مجدد را بر ما تحمیل گرداند. بنابراین هواکش با کیفیت اصولا باید دارای گارانتی معتبر باشد.
در پایان این متن امیدوارم با دسته‌بندی نکات طلایی خرید بهترین هواکش و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با شما بتوانیم راهنمای خوبی در اختیارتان بگذاریم تا هواکش مورد نیاز خود را به درستی انتخاب نمایید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;