نیروگاه‌های خورشیدی، مانعی برای مهاجرت روستاییان

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های خورشیدی به معنای ایجاد اشتغال و درآمد است، گفت: احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند تمایل به مهاجرت را به شهرهای بزرگ کاهش دهد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، جلال میرزایی با اشاره به راه‌اندازی ۳۲۰۰ نیروگاه خورشیدی پشت بامی در استان‌های آفتاب‌گیر سراسر کشور، گفت: این اقدام دولت و وزارت نیرو قابل تامل است و می‌تواند تمایل به مهاجرت را به شهرهای بزرگ کاهش دهد و به‌یقین اگر روستاییان و بومیان شهرهای کوچک درآمد ثابت و تضمین شده داشته باشند هیچگاه محل زندگی خود را به امید کارگری فصلی رها نخواهند کرد.
احداث نیروگاه‌های خورشیدی به معنای ایجاد اشتغال و درآمد است
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های خورشیدی به معنای ایجاد اشتغال و درآمد است، ادامه داد: باید بررسی شود تحریم‌ها چقدر در کاهش احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی یا انرژی‌های تجدیدپذیر تاثیر گذاشته است و کارشناسان مربوطه چه پیشنهادی برای جلوگیری از خوابیدن این نیروگاه‌ها در دوران تحریم دارند.
دور زدن ضررهای انرژی‌های فسیلی با احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی
وی همچنین با یادآور اینکه سازمان بسیج مستضعفین نصب تجهیزات مرتبط با انرژی‌های بادی و خورشیدی در خانه‌ها را به صورت رایگان متقبل شده است، اضافه کرد: نیروگاه بادی نیز  برق یک منطقه یا دهکده را تامین کند، اگر دولت تسهیلات لازم را به این مهم اختصاص دهد، انرژی‌های تجدیدپذیر به سرعت رونق خواهند گرفت و در ادامه در مصرف برق صرفه‌جویی و اشتغال‌زایی خواهد شد و ضررهای انرژی‌های فسیلی نیز دور زده می‌شوند.
دولت و وزارتخانه نیرو باید بخش خصوصی را جهت سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ترغیب و تشویق کنند
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت و وزارتخانه نیرو باید بخش خصوصی را جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه مهم و درآمدزا برای کشور آن هم در شرایط تحریم اقتصادی ترغیب و تشویق کنند چراکه انرژی خورشیدی می‌تواند بسیاری از مشکلات در حوزه تولید برق را برطرف کند
منبع خانه ملت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;