نماینده مجلس: مجلس از نظام مهندسی حمایت می کند

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، حامی اصلی نظام مهندسی کشور را کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد و گفت: کمیسیون عمران اقدامات موثر و شایانی را در حوزه اصلاح و تصویب قوانین در حوزه نظام مهندسی انجام می‌دهد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سید محمد رضا میرتاج‌الدینی در بیست‌وششمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در تبریز به وظایف مهم و حیاتی مهندسان و سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: ساختمان‌هایی که توسط مهندسان و با نظارت سازمان نظام مهندسی ساخته می‌شود با جان و زندگی انسان ها رابطه تنگاتنگی دارد.
وی بر تاثیر تصویب آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال ۱۳۷۴ توسط مجلس شورای اسلامی بر کاهش تلفات در زمین لرزه های اخیر تاکید کرد و افزود: کشور ایران، بین کشور های زلزله خیز جهان قرار دارد و ۹۰ درصد از مساحت کشور بر روی گسل قرار گرفته و همچنین در این راستا در زلزله های طبس، بم، رودبار و منجیل شاهد تلفات و لطمات زیادی بودیم، ولی بعد از تصویب آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال۱۳۷۴، ایمنی ساختمان ها افزایش یافته که می‌توان آثار این امر را در کاهش تلفات زلزله‌های اخیر مشاهده کرد.
وی بر استفاده پیمانکاران از مصالح استاندارد تاکید کرد و گفت: مهندسان و سازمان نظام مهندسی کشور، باید مالکان و پیمانکاران را برای استفاده از ابزار و مصالح استاندارد و باکیفیت توصیه کنند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به عید بزرگ غدیر خم بر اهمیت کتاب الغدیر تاکید کرد و گفت: علامه امینی در راستای عشق و علاقه به امیرالمومنین(ع)، کتاب الغدیر را در ۱۱ جلد کتابت کرده که برای تهیه آن حدود ۱۰ هزار کتاب را مطالعه و از شهرهای مختلف دنیا بازدید کرده‌ است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;