نمایشگاه خیابانی «اصفهان، شهر خورشیدی» برگزار شد

اولین نمایشگاه خیابانی با عنوان اصفهان، شهر خورشیدی با هدف ترویج فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی در اصفهان گشایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، در نمایشگاه شهر خورشیدی ۵ شرکت دولتی و ۷ شرکت خصوصی تولیدات خود در حوزه انرژی های تجدیدپذیر برای ترویج فرهنگ استفاده از انرژی های پاک به نمایش گذاشته اند.
آبگرمکن های خورشیدی، خودروها و دوچرخه های برقی،پنل‌های خورشیدی، روشنای‌های خورشیدی و نیمکت‌های خورشیدی با قابلیت شارژ باطری موبایل از جمله تولیدات ارائه شده دراین نمایشگاه است.
این نمایشگاه تا ۱۴ تیر از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در میدان امام حسین اصفهان میزبان علاقمندان است.
معاون استاندار در آیین آغاز بکار این نمایشگاه بااشاره به تولید۸۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان  گفت: استان اصفهان شرایط بسیار خوبی برای تولید برق خورشیدی دارد و همین امر سبب شده تا برای تولید ۲۰۰ مگاوات برق دیگر قرار داد بسته شود.
وی از نمایندگان مجلس خواست تا به تخصیص یارانه های کور و غیر ضروری کشور پایان دهند و به سمت تخصیص یارانه ها برای انرژی های پاک و نو گام بردارند.
شهردار اصفهان هم با اشاره به ۲۸۰ روز آفتابی سال در کشور گفت: با این شرایط خوب نتوانسته ایم آنطور که باید از انرژی خورشیدی بهره مند شویم.
نوروزی با بیان اینکه در ساختمان‌های شهرداری در شهر اصفهان با نصب پنل ۳۰۰ کیلووات برق تولید می شود افزود قرار داد جدیدی برای تولید ۵۰۰ کیلو وات برق خورشید در ساختمان سازمان میادین بسته شده است.
وی گفت یکی از راهکارها و گام‌های رسیدن به توسعه پایدار بهره گیری از انرژی های نو و پاک همچون انرژی خورشیدی است.
نوروزی افزود، امیدوارم با نصب پنل های خورشیدی بر روی پشت بامها و تولید برق، ۲۰ درصد از برق مصرفی از این راه تولید شود.
حیدر علی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم گفت مجلس شورای تمایل و رغبت فراوانی برای حمایت تولید انرژی های نو و پاک دارد و از طرحهای این حوزه حمایت می کند.
پیرپیران مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت برق تولید شده در ساختمان‌ها با پنل‌های خورشیدی بصورت تضمینی به مدت ۲۰ سال خریداری می شود.
وی افزود درحال حاضر در استان اصفهان با نصب سلول‌های خورشیدی ۲۰ مگاوات برق تولید می شود که قرار است تا دو سال آینده این میزان تولید برق به ۳ برابر افزایش یابد.
در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری شهرداری و شرکت توزیع برق شهرستان به امضا رسید.
از ۸ شهروند دوستدار محیط زیست نیز در پایان این مراسم قدردانی شد.
منبع خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;