دریافتی نظام مهندسی ۱۰ برابر شهرداری

شهردار بجنورد گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان ۱۰ برابر شهرداری از مالکان پول در یافت می کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شهردار بجنورد با بیان اینکه لایحه مالیات بر ارزش افزوده تمامی شهرداری ها را با مشکلات مالی مواجه کرده است، گفت: برای جبران مشکلات کسری بودجه به سمت مشارکت در سرمایه گذاری برای ساخت و ساز رفته ایم.
روح الله براتیان با بیان اینکه عوارض ساخت و ساز کمتر از ۳۰ درصد درآمد ما را شامل می شود، افزود: در حال حاضر پولی که سازمان نظام مهندسی ساختمان بابت نظارت و طراحی می گیرد، ۱۰ بر ابر شهرداری است. شهرداری ۷ هزار تومان بابت هر متر صدور پروانه دریافت می کند در حالی که نظام مهندسی ۶۴ هزار تومان دریافت می کند.
وی با بیان اینکه مسئولان باید در قبال کیفیت ساخت پاسخگو باشند، اظهار داشت: شهرداری در قبال هزینه های دریافتی، تا زمانی که ساختمان سرپاست، خدمات ارائه می کند و مسئولیت دارد اما متاسفانه خدمات نظام مهندسی در بسیاری مواقع صرفا اسم و امضاء است و این اتفاق بویژه در بخش مجریان ساخت بیشتر به چشم می خورد.
شهردار بجنورد با بیان اینکه عوارض شهرداری کمتر از نیم درصد در افزایش هزینه‌ها تاثیر دارد، گفت: تامین اجتماعی که هیچ گونه خدماتی به مالکان ارائه نمی کند، بیش از ۵ برابر شهرداری از سازنده ها پول دریافت می کند.
براتیان در پاسخ به این سوال که گفته می شود برخی شهرداری ها به گزارش مهندس ناظر توجه نمی کنند، گفت: حداقل در بجنود امکان ندارد که ناظر گزارش کند و شهرداری برخورد نکند.
وی در رابطه با مشکلات حاشیه نشینی هم اظهار داشت: حاشیه نشینی به علت مهاجرت از روستاها و شهر های کوچک به وجود می آید و این اتفاق به خاطر پایین بودن سطح درآمد هاست که خوشبختانه دولت اقدامات خوبی برای توانمند سازی روستاها در دستور کار قرار داده است.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;