مسعودی: تعرفه خدمات نظام مهندسی بدون افزایش است

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: متاسفانه علی رغم افزایش تورم و قیمت مسکن در سال جاری تعرفه خدمات نظام مهندسی هیچ گونه افزایشی پیدا نکرده بلکه ثابت مانده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمدحسین مسعودی افزود: عدم افزایش تعرفه خدمات نظام مهندسی در حال حاضر مهمترین دغدغه مهندسان ساختمان است از اینرو می طلبد مسئولان فکری عاجل برای این موضوع داشته باشند.
وی ضمن اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه هر فردی در زندگی «مسکن » است، اظهارداشت: برای تولید یک ساختمان با کیفیت و استاندارد مشارکت بخش های مختلف به خصوص مهندسان و متخصصان کارآمد را می طلبد.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: صنعت ساختمان بر مبنای سازمان نظام مهندسی هفت رشته از قبیل عمران، معماری، تاسیسات مکانیک، تاسیسات برق، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک را دور هم جمع کرده است.
وی در ادامه افزود: این هفت رشته باید بتوانند با یکدیگر کار کنند تا در نهایت محصولی به نام ساختمان در جامعه تولید شود.
مسعودی اظهارداشت: ساختمان از اجزای مختلفی تشکیل شده که بخشی از این اجزا خود مهندسان ساختمان هستند.
وی گفت: این سیستم اگر نتواند به خوبی نقش ایفا کند بدون شک آسیب خواهد دید چون همه به یک زنجیره ای متصل هستند که در نهایت باید به یک خروجی مطلوب برسند.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود: مهندسان در حال حاضر هم ساختمان را طراحی و هم طبق قانون باید اجرا کنند.
وی اضافه کرد: بزرگترین دغدغه جامعه مهندسان درشرایط حاضر اینکه چرا در بحث ساختمان سازی همه افراد جامعه ورود پیدا می کنند و چرا مثل جامعه پزشکی، حقوقدانان و غیره قانون سفت و محکمی وجود ندارد که از حضور افراد فاقد صلاحیت در بخش اجرای ساختمان ممانعت بعمل آید.
مسعودی یادآورشد: این یک واقعیت تلخی در جامعه است که مهندسان کنار گذاشته شده اند و متاسفانه بخش های دیگر کار آنان را بدون هیچ گونه مجوزی انجام می دهند از اینرو ضرورت دارد حمایت حقوقی و همه جانبه از مهندسان ساختمان در جامعه صورت گیرد.
منبع راديو اقتصاد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;