نظام مهندسی قزوین به سیستم الکترونیکی پیوست

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با انعقاد تفاهمنامه با سازمان نظام مهندسی استان برای اولین بار در کشور، گزارش ایمنی ساختمان در قزوین الکترونیکی دریافت می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، عین الله کشاورز ترک  افزود: تفاهم ­نامه همکاری جهت اجرائی کردن این طرح با سازمان نظام مهندسی استان قزوین منعقد شده است.
وی اضافه کرد: صیانت از نیروی انسانی، ارتقای سطح ایمنی در کارگاه های ساختمانی، کاهش حوادث ناشی از کار و تسریع در پیگیری رفع نواقص ایمنی کارگاه های ساختمانی استان از جمله اهداف این طرح است.
کشاورز ترک گفت: طبق ماده هفت آیین‌ نامه‌ حفاظتی‌ کارگاه‌های‌ ساختمانی، اگر مهندسان ناظر در ارتباط با نحوه اجرای عملیات ساختمانی ایراداتی را مشاهده کنند که احتمال خطر وقوع حادثه را در برداشته باشد، باید فوراً گزارش کتبی آن را همراه با راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های لازم به کارفرمای مربوط اطلاع داده و رونوشت آن را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل و مرجع صدور پروانه ساختمان ارایه کنند.
وی افزود: با امضای این تفاهم نامه،مهندسان ناظر، ایرادات ایمنی کارگاه های ساختمانی را به ادارات تعاون محل اجرای پروژه از طریق سامانه گزارش ایمنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به صورت الکترونیکی ارسال خواهند کرد.
کشاورز ترک گفت: تقویت فرهنگ ایمنی در بین دست اندرکاران صنعت ساختمان، نهادینه کردن مقررات ایمنی در کلیه مراحل اجرائی ساختمان، کاهش حوادث ناشی از کار و آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی و بهداشت در صنعت ساختمان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;