نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی (ماده ۱۳۱ ق.م.م)

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی (ماده ۱۳۱ ق.م.م) را اعلام کرد.
قابل‌توجه اعضای حقیقی محترم سازمان:

بدهی‌های گذشته موضوع مواد (۳) تا (۱۶) و تبصره (۳) ماده (۵۹) و ماده (۱۲۹) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۰۳ و اصلاحیه‌های بعدی آن قابل مطالبه و وصول نخواهد بود.

تبصره (اصلاحی ۱۴۰۱/۰۵/۰۹)- وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند بدهی مالیات‌هایی که سال تحصیل درآمد مربوط یا تعلق آنها حسب مورد قبل از سال ۱۳۸۱ باشد را تا سقف چهل میلیون (۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال برای هر مودی در نقاطی که مقتضی بداند کلا یا جرئا ‌مورد بخشودگی قرار دهد.

نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی (ماده ۱۳۱ ق.م.م)
تا میزان دو میلیارد (۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ پانزده درصد (۱۵%) محاسبه می‌گردد.
نسبت به مازاد دو میلیارد (۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا میزان چهار میلیارد (۴۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ بیست درصد (۲۰%) محاسبه می‌گردد.
نسبت به مازاد چهار میلیارد (۴/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال درآمد مشمول مالیات سالانه به نرخ بیست‌وپنج درصد (۲۵%) محاسبه می‌گردد.
(منبع: بخشنامه ۴۱/۱۴۰۱/۲۰۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۳)
بخشودگی بدهی های مالیاتی موضوع تبصره ماده ۱۳۰ قانون مالیات های مستقیم اصلاحی ۱۳۹۴ (بخشنامه ۲۰۰/۱۴۰۱/۴۰)
با توجه به تعدیل نصاب مندرج در تبصره ماده ۱۳۰ قانون مالیات های مستقیم در راستای ماده ۱۷۵ قانون مزبور بر اساس تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره ۷۷۸۹۹/ت۵۹۷۲۷ه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ و با توجه به موافقت وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی طی نامه شماره ۲/۱۳۲۷۴۵ مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۴، بدهی های مالیاتی که سال تحصیل درآمد مربوط یا تعلق آنها حسب مورد قبل از سال ۱۳۸۱ باشد تا سقف چهل میلیون (۴۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال برای هر مودی به شرح ذیل بخشوده می شود:
 -۱مودیان مالیاتی که مجموع بدهی های مالیاتی قبل از سال ۱۳۸۱ آنان تا سقف چهل میلیون ریال می باشد .
 -۲مودیان مالیاتی که مجموع بدهی های مالیاتی قبل از سال ۱۳۸۱ آنان بیش از مبلغ چهل میلیون ریال بوده و تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی مازاد بر چهل میلیون ریال خود اقدام نمایند.
داود منظور
رئیس کل سازمان امور مالیاتی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;