نخستین فرودگاه خورشیدی؛ در آمریکا

چاتانوگا، چهارمین شهر بزرگ ایالت تنسی، میزبان اولین فرودگاه در آمریکاست که به طور ۱۰۰ درصد انرژی خود را از نور خورشید تامین می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، پروژه احداث فرودگاه خورشیدی شهر چاتانوگا هفت سال به طول انجامید و اداره هوانوردی فدرال پشتیبانی مالی ساخت آن را که پنج میلیون دلار بود بر عهده گرفت. روز افتتاحیه این فرودگاه برای معماران و طراحان این مزرعه سبز بسیار به یادماندنی بود چرا که این افراد موفق شده بودند با همکاری هم به هدف خود مبنی بر ایجاد فرودگاهی پایدار و رویدادی مهم در تاریخ ایالت‌های تنسی دست یابند. فرودگاه خورشیدی چاناتوگا علاوه بر تولید انرژی تجدیدپذیر مورد نیاز منطقه، باعث افزایش بهره‌وری اقتصادی فرودگاه نیز شده است.
اگرچه اولین فرودگاه خورشیدی آمریکا در مقایسه با سایر فرودگاه‌ها بسیار کوچک است و تنها مسافران را به ده شهر کشور انتقال می‌دهد، با این حال با افزایش بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در یک سال گذشته مواجه بوده است. مزرعه خورشیدی فرودگاه چاتانوگا برابر با ۱۶ زمین فوتبال مساحت دارد و ظرفیت ذخیره ۲.۶۴ مگاوات انرژی دارد و در نتیجه قادر است به طور مداوم، حتی در روزهای ابری و در طول شب انرژی تولید کند.
معماران پیش‌بینی کرده‌اند که با نظارت مداوم بر پنل‌های خورشیدی نصب شده در فرودگاه چاتانوگا بتوانند آن‌ها را به مدت ۳۰ تا ۴۰ سال حفظ کنند و علاوه براین، انرژی تولیدی ۲۰ سال این پنل‌ها، هزینه ساخت آن را جبران خواهد کرد. فرودگاه بین‌المللی دنور در ایالت کلرادو آمریکا دارای سیستم تولید انرژی بسیار عظیمی است، با این حال فرودگاه چاتانوگا تنها فرودگاه امریکایی‌ است که ادعا می‌کند صددرصد از انرژی تجدیدپذیر بهره می‌گیرد.
منبع خبرگزاری ایمنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;