نکاتی که هنگام خرید توالت‌فرنگی باید در نظر داشت

توالت‌فرنگی یکی از تجهیزات ضروری ساختمان است که داشتن نوع خوب آن یک مزیت بزرگ به شمار می‌آید. هر چند در طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی بیشتر توجه افراد به سینک روشویی، شیرآلات، وان و دوش است و کمتر کسی به مرغوبیت و زیبایی توالت‌فرنگی دقت می کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، برای داشتن یک ساختمان ایده‌آل باید به تمام المان‌ها و وسایل توجه کرد. از این رو در حال حاضر طراحی سرویس بهداشتی و خرید وسایل آن یکی از امور تخصصی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اگر به فروشگاه‌های عرضه تجهیزات بهداشتی مراجعه کنید بی‌شک با برندها و مدل های گوناگون رو به رو خواهید شد که هر کدام مزایا و قابلیت‌های خاص خود را دارند.
ابعاد توالت فرنگی
این تجهیزات بهداشتی در ابعاد استاندارد ساخته شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. بنابراین با توجه به فضای حمام یا توالت و فردی که قرار است از آن استفاده کند باید نسبت به خرید سایز مناسب اقدام کرد. هر کشور ارگونومی خاص خود را برای طراحی و ساخت توالت‌فرنگی استفاده می کند که بر اساس سلیقه و قد و قامت افراد است.
میزان مصرف آب و سازگاری با محیط زیست
در حال حاضر به علت مشکلات ناشی از کمبود آب، تمهیدات ویژه جهت صرفه‌جویی در مصرف آن اندیشیده می‌شود. به همین دلیل افراد تمایل خاصی به انتخاب وسایل و تجهیزات کم مصرف پیدا کرده‌اند. بهترین توالت‌فرنگی‌ها مدل‌هایی هستند  که نه‌تنها مصرف آب را به حداقل رسانده بلکه از موادی ساخته می‌شوند که به محیط زیست آسیب نخواهند رساند. آن‌ها هنگام تحلیه آب کمتری استفاده می‌کنند و به میزان قابل توجه منجر به کاهش هزینه‌های مصرف آب می‌شوند. برخی از آن‌ها آنتی‌باکتریال هستند و آلودگی را به خود جذب نمی‌کنند، در نتیجه سلامتی مصرف کننده را تهدید نخواهند کرد. این مدل ها با کمترین ماده شوینده از هر نوع باکتری پاک می شوند و نظافت را برای فضای مورد نظر به ارمغان می آورند.
رنگ توالت فرنگی
اصولاًً اکثر محصولاتی که در بازار وجود دارند به رنگ سفید تولید شده‌اند، اما در سایر کشورها توالت‌فرنگی در رنگ های مختلف به بازار عرضه و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. اگر امکان خرید این وسیله هماهنگ با رنگ دکوراسیون حمام یا سرویس بهداشتی برای شما وجود دارد می‌توانید نوع رنگی آن را خربداری کرده و از زیبایی و هارمونی رنگ ان با سایر المان‌ها لذت ببرید.
جنس توالت فرنگی
این تجهیزات با توجه به مکان قابل استفاده و کاربرد از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که رایج‌ترین آن ها سرامیک با لعاب است. ضخامت لعاب در زیبایی، کاربرد و قیمت توالت‌فرنگی تاثیرگذار است، زیرا این وسیله سال‌ها مورد استفاده قرار می گیرد و باید از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین متریال در ساخت آن استفاده شود.
نشیمنگاه و درب توالت فرنگی
توالت‌فرنگی‌ها در اشکال مربعی، بیضی و دایره‌ای ساخته می‌شوند که از بین آن ها نشیمنگاه مدل‌های بیضی و مربعی کشیده تر بوده و فرد راحت تر از آن استفاده می کند. این مدل ها هر چند فضای بیشتری اشغال می کنند اما آسایش را برای مصرف کننده به ارمغان می آورند. بهترین درب نیز مدل های معمولی یا مدل‌هایی هستند که آهسته باز و بسته می شوند.
میزان تولید صدا
هنگام خرید این وسیله بهداشتی به میزان سر و صدای سیفون آن توجه کنید. برخی از مدل ها هنگام تخلیه آب سر و صدای زیادی تولید می کنند، بنابراین برای داشتن آسایش بیشتر نمونه کم صدا را خریداری کنید.
قدرت سیفون
بهترین و کارآمدترین توالت‌فرنگی مدلی است که سیفون آن به خوبی فاضلاب را به لوله تخلیه منتقل نماید و با قدرت خود مانع از گرفتگی لوله شود. بنابراین این نکته را نیز مد نظر قرار دهید و هنگام خرید به آن دقت کنید.
ارتفاع توالت
ارتفاعی را انتخاب کنید که هنگام نشستن و بلند شدن راحت باشید. کاسه‌های استاندارد اصولاً نیم متر ارتفاع دارند اما برخی مدل ها با ارتفاع ۶۰ سانتی‌متر نیز ساخته می‌شوند. مورد دوم برای افرادی که از کمردرد رنج میبرند بهتر است.
منبع ساختمانچی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;