ناسا سپر گرمایی عظیم را آزمایش می کند

ناسا اخیر قصد دارد یک سپر عظیم بادی مخصوص محافظت از فضاپیما را آزمایش کند که در آینده برای ارسال بارهای بزرگ به مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی استفاده می شود.
به گزارش  تاسیسات نیوز، طی آزمایشLOFTID ناسا یک سپر بادی گرمایی که شبیه بشقاب پرنده است، اوایل ماه آینده به فضا پرتاب می کند. هنگامیکه فضاپیما وارد اتمسفر سیاره می شود، نیروهای آئرودینامیکی انرژی جنبشی را به گرما تبدیل می کنند و در نتیجه آن هنگامیکه برای فرود به سطح سیاره نزدیک می شود، سرعت آن کاهش می یابد.
اتمسفر مریخ تراکم کمتری نسبت به مدار زمین دارد و به همین دلیل فرایند کاهش سرعت فضاپیما کار دشواری است. اتمسفر سیاره رقیق تر از آن است که سرعت فرود فضاپیما را در مقایسه با زمین زودتر کاهش دهد و به همین دلیل نیازمند اقدامات حفاظتی بیشتری است.
این امر سببب شده ناسا به زودی سپر LOFTID را  آزمایش کند. آژانس فضایی آمریکا این سازه عظیم را در یکم نوامبر همراه موشک اطلسV به فضا می فرستد.  این سپر در اصل یک ساختار بادی دایره شکل بزرگ است که  با یک سپر گرمایی عظیم محافظت می شود.  سپر ۶ متری در حقیقت در اتمسفر سیارات به عنوان سیستم ترمز عمل می کند.
در آزمایشی که یکم نوامبر انجام می شودLOFTID  هنگام ورود از مدار به اتمسفر زمین باز می شود.
به گفته ناسا اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فناوری مذکور در ماموریت های فرود فضانوردان روی زمین و همچنین برای انجام ماموریت های رباتیک به مریخ و بازگرداندن محموله های سنگین تر به زمین به کار خواهد رفت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;