شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد تبخیر بنزین بیش از حد مجاز تعیین شده مورد تایید نیست و عرضه سوخت در جایگاه‌های سوخت تحت نظارت انجام می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیرو گزارش خبری باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان «باک‌های خالی؛ روایت یک بازدید میدانی از کم‌فروشی جایگاه‌های سوخت» توضیحاتی را ارائه داده است:
استفاده از ترکیبات بالابرنده فشار بخار در تولید بنزین ضروری است وبر اساس آزمایشات انجام شده، همواره این مشخصه در حدود مشخصات استاندارد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بوده، بنابراین ادعای این خبرگزاری درباره تبخیر بیش از حد مجاز تعیین شده مورد تایید این شرکت نیست.
حق تبخیر پرداختی به مجاری عرضه ۴۵ لیتردر هر ۱۰ هزار لیتر بوده که این معیارحق تبخیر در گرمترین شرایط آب و هوایی و حداکثر تبخیر است و در مناطق مختلف کشور بر اساس موقعیت جغرافیایی و دمای هوا وضع می‌شود. لازم به یادآوری است که حق تبخیر جایگاه‌های تهران در مرداد ماه براساس گزارش مذکور حدود ۹ لیتر در ۱۰۰۰۰ لیتر بوده است.
تمامی نازل‌های تلمبه‌های فروش در بازه‌های زمانی ماهیانه توسط مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و هر سه ماه یکبار توسط شرکت‌های ذیصلاح سازمان ملی استاندارد، تنظیم و صحت سنجی می‌شوند؛ به نحوی که حداکثر در هر ۲۰ لیتر ۳۰cc به عنوان خطای مجاز درنظر گرفته شده و چنانچه نازلی دارای خطای بیشتر از آن باشد، تا تنظیم مجدد پلمب شده و اجازه فروش نخواهد داشت و فقط نازل‌های دارای خطای مجاز با الصاق برچسب با لگوی سازمان ملی استاندارد مجوز بهره‌برداری خواهند داشت. فک غیرمجاز نازل‌ها یا پلمب‌های دارای شماره سریال پلمب شده، علاوه بر جریمه، تبعات قانونی خواهد داشت.
با وجود اعمال لایه‌های مختلف نظارتی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و دیگر سازمان‌های مرتبط، موارد اعلام شده تخلفات احتمالی متصدیان و فروش جایگاه‌ها که ارتباطی به تنظیم نبودن نازل‌ها ندارد از طریق اطلاع به مرکز پاسخگویی ۰۹۶۲۷ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قابل پیگیری خواهد بود.