ناامیدی مهندسان از شرایط حاکم بر جامعه

آلوستانی، نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: متاسفانه این گونه به نظر می‌رسد که زیاد شغل مهندسی در کشور ما جدی گرفته نمی شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا آلوستانی اظهار کرد: با توجه به بررسی های کارشناسی و تورم موجود در کشور، احتمال می رفت تا دستمزد مهندسان ناظر دست کم افزایش ۴۵ درصدی داشته باشد.
نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: متاسفانه این گونه به نظر می‌رسد که زیاد شغل مهندسی در کشور ما جدی گرفته نمی شود.
وی با بیان این نکته که صنعت ساختمان به دلیل اشتغال بالای آن مهمترین موضوع اقتصاد کشور به شمار می رود، افزود: این صنعت بالاترین گردش مالی و درآمدزایی را دارد تاجاییکه بالغ بر ۳۰۰ شغل این صنعت ایجاد می کند.
آلوستانی ضمن یادآوری این مطلب که در کشور به شغل مهندسی کم بها داده شود، گفت: بسیاری از افراد با هزار آرزو و قبول زحمات زیاد و مراحل دانشگاهی را پشت سر می گذارند تا وارد بازار کار شوند که در این مقطع به دلیل حقوق دستمزد پائین دچار ناامیدی می شوند.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه تعرفه دستمزد مهندسین ناظر به درستی دیده نشده، افزود: هرچند که مهندسی به عنوان یک شغل در جامعه تعریف شده اما درآمد حاصل از آن به گونه ای است که نمی توان روی درآمد آن در بازار کار حساب کرد.
نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان ادامه داد: این شرایط استیصال افراد علاقمندان و دانشجویان در حال تحصیل در این رشته شده است.
وی مسئولیت مهندسین ناظر را در استقامت بنا بدون تاریخ انقضا دانست و گفت: با وجود چنین دستمزد ناچیزی هرگونه اتفاقی اعم از زلزله، سیل، طوفان و غیره رخ دهد مسئولیت مستقیم آن متوجه مهندسین ناظر است و باید پاسخگو باشند.
آلوستانی خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم همچنان که به میزان درآمد سایر رسته های شغلی حساس هستند، به دستمزد مهندسین هم بیش از گذشته توجه کنند تا تغییر در قیمت آن لحاظ شود.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در سال جاری دستمزد تمامی اصناف اعم از رانندگان تاکسی تا نظام پزشکی افزایش ۲۰ تا ۵۰ درصدی داشته در حالی که مهندسان ناظر با کمترین افزایش قیمت ناگزیر به فعالیت هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;