میم مثل مادر مثل گرمای مهر مادر

روح الله واصف / سردبیر و مدیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: یک لیوان چای داغ، بخاری و چشمان نگران مادر که اصرار پشت اصرار بشین کنار بخاری گرم بشی، هوا خیلی سرده سرما می خوری. اون موقع ها زمستان به واقع زمستان بود. گرمای زمین و سوراخ شدن لایه ازون در کار نبود.
برف بود و لبو و شلغم داغ روی بخاری و باز هم دلواپسی­های مادر. الان خب خیلی فرق کرده؛ خبری از بوی نفت و نگرانی تمام شدن نفت توی انبار نیست. شوفاژ و پکیج و انواع و اقسام وسایل گرمایشی و شومینه و هوای متبوع. اما جای خیلی مادرها خالی است. آن مهربانی­های قشنگ از عمق جان­شان. خدا رحمت کند. جای خالی همه آنها سبز سبز. برخی سنت­ها و آیین­ها خیلی به جا و زیباست. مثل روز مادر. مادران همیشه مهرشان واقعی است نه شیله پیله­ای دارند نه تعارف.
به اوضاع درهم برهم اقتصادی، تحریم و دو شیفت کار هم کاری ندارند. هزار حرف نگفته دارند اما خانه باید گرم باشد و فرزند سرما نخورد. وجود مادر نشانه است. آیتی است برای ما که هر روز با خودمان مرور کنیم مهربانی را. محبت و دلسوزی بدون هیچ انتظاری. دنیا با همه گرفتاری­هایش هنوز جای قشنگی است. روز مادر رسیده فرا است و بگذاریم بهانه­ای باشد برای خودمان. بغل کردن­هایمان صمیمی­تر شود و خنده­هایمان گرم­تر مثل گرمای پرمهر مادر. ایام­تان بکام و روز مادر بر همه شما مهربانان مبارک.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;