میلیاردها تومان اعتبار به گازرسانی روستایی

به گزارش تاسیسات نیوز، بیژن زنگنه در آیین پنجاهمین سالروز تاسیس شرکت ملی گاز ایران در مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به حضور رئیس جمهوری در این آیین گفت: این حضور از جایگاه و اهمیت بالای صنعت نفت حکایت دارد.

 

 

 

وزیر نفت ادامه داد: گازرسانی به روستاهای کشور از جمله اولویت های دولت یازدهم است و امسال نیز هشت هزار میلیارد تومان برای این بخش اختصاص می یابد.

 

 

 

وی افزود: هم اکنون 70 درصد سبد انرژی کشور به گاز اختصاص یافته است و این مقدار با ورود فازهای جدید میدان مشترک گازی پارس جنوبی نیز افزایش می یابد.

 

 

 

زنگنه به برنامه های وزارت نفت در حوزه جایگزینی گاز با فرآورده های نفتی اشاره کرد و گفت: سال آینده فرآورده های نفتی تنها برای بخش حمل ونقل اختصاص می یابد.

 

 

 

وزیر نفت ادامه داد: با حجم بالایی که از جایگزینی گاز با سوختهای مایع انجام شده امکان صادرات گازوئیل و مازوت فراهم می شود.

 

 

 

زنگنه همچنین درباره صادرات گاز گفت: صادرات روزانه 200 میلیون مترمکعب گاز از جمله برنامه های وزارت نفت است که اولویت ما گازرسانی به کشورهای همسایه با خط لوله است.

 

 

 

زنگنه با اشاره به اتکای پتروشیمی های نسل جدید به خوراک گاز طبیعی گفت: تولید مجتمع های پتروشیمی که با خوراک گاز فعالیت می کنند، در سه ماه نخست امسال به 30 میلیون و 193 هزار تن رسیده است.

 

 

 

منبع: صدا و سیما

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;