میزان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050

به گزارش تاسیسات نیوز، بخش شیمی نقش بزرگی در مهار تغییرات آب و هوایی و رسیدن به اهداف انرژی اتحادیه اروپا دارد. استفاده گسترده از تکنولوژی های انرژی نوین می تواند تا حد زیادی به این هدف کمک کند.

 

بخش علم و فناوری کمیسیون اروپا مطالعه ای در مورد نقش صنعت شیمی و پتروشیمی در رسیدن به اهداف اتحادیه اروپا منتشر کرده است.


تکنولوژی های نوین انرژی می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا 72.5Mt CO2 معادل 36% انتشار گازهای گلخانه ای را در 2050 کاهش دهد و در عین مانع از رشد این بخش هم نشود. نتایج بر اساس مدل قیمت های سوخت، مقادیر مجاز گازها و دوره برگشت فناوری هایی مثل ذخیره و مهار کربن و برق و حرارت ترکیبی می باشد.

 

تولید بیشتر با انتشارات کمتر


گزارش شواهدی فراهم می کند که می گویند در عین تداوم و افزایش رشد اقتصادی و بخشی، می توان انتشارات گازهای گلخانه ای را نیز کاهش داد.


مطالعه دریافت بهترین فناوری انرژی نوین موجود و در حال شکل گیری می تواند از افزایش 45.6% تولید در بخش پشتیبانی کند. همچنین، صنایع پتروشیمی و شیمیایی می تواند با صرفه جویی های 4% در انرژی بهره مند شوند. اجرای این فناوری ها می تواند مبنایی برای ازایش تولید صنعتی تا 20% GDP اتحادیه اروپا تا سال 2020 از 15% کنونی باشد.

 

صنایع شیمیایی و پتروشیمی به دلیل کمبود اطلاعات عمومی موجود در مورد مصرف انرژی و تنوع فرایندهای تولید پیچیده هستند. در مقابل، JRC مطالعه ای را برای اولین بار انجام داده است که 26 محصول شیمیایی کلیدی را برای 75% کل مصرف انرژی این صنعت و اکثریت زیادی از انتشارات گازهای گلخانه ای آن شناسایی می کند. این اطلاعات در سطح تولیدکننده ها برای ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی جامع از محصولات، مصرف انرژی، انتشارات، هزینه ها و مسیرهای تولید جمع آوری شد.

 

چگونه می تواند اهداف کاهش انتشارات 2050 دست پیدا کرد؟

 

تا سال 2050، هدف اتحادیه اروپا، کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای تا 80-95% زیر مقادیر 1990 از طریق فناوری های پاک و انرژی کم کربن است.

 

مطالعه نتیجه می گیرد نیاز به تحقیق اضافی در بسته انرژی اتحادیه به منظور رسیدن به اهداف 2050 به شیوه ای مقرون به صرفه وجود دارد. از آنجایی که بیشتر صرفه جویی های شناسایی شده در این مطالعه با فناوری های نوین انرژی که هنوز در صنعت اجرا نشده محقق می شود، اقدام فوری برای محقق ساختن این صرفه جویی ها لازم است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;