موتورسیکلت برقی / مورد حمایت همه سازمان‌های دولتی

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: دولت، سازمان محیط‌زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت و پلیس از تولید موتورسیکلت‌های برقی حمایت می‌کنند، براین اساس پلیس به سهم خود هر گونه موانعی در مسیر تولید این موتورها را رفع می‌کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، سردار سیدکمال هادیانفر در مورد تولید موتورسیکلت های برقی در کشور و حمایت از تولیدکنندگان این وسیله نقلیه افزود: آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون هوای پاک صراحت دارد که تولید و واردات موتورسیکلت های کاربراتوری در کشور به دلیل آلودگی بالایی که دارد، ممنوع است.
وی ادامه داد: از سال ۹۵ موتورسیکلت های کاربراتوری در کشور پلاک نمی شوند و طبیعی است که اکنون خدمات به آنها نیز داده نمی شود و بیشتر مجوزها برای موتورهای انژکتوری است که  البته تولدید آن در کشور محدود است.
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: آنچه که ماده ۸ قانون هوای پاک، دولت، سازمان محیط زیست، پلیس و وزارت صنعت، معدن و تجارت از آن حمایت می کند، موتورهای برقی است زیرا نقش آن در تصادفات و حوادث بسیار پایین است.
سردار هادیانفر افزود: از سوی دیگر موتورسیکلت های برقی به دلیل سرعت مناسبی که دارند و به هوای شهرها لطمه  نمی زند، قابل حمایت هستند.
وی اضافه کرد: در دستورالعمل سال گذشته تاکید کردیم و به مراکز شماره گذای ابلاغ شد که هر شرکتی که در این زمینه تولیدات داخلی داشته باشند، از آنها حمایت شده و این موتورها پلاک می شوند.
هادیانفر افزود: پلیس از تولید این موتورسیکلت ها حمایت می کند و هر موانعی که احیانا در پلیس وجود داشته باشد و تولید کنندگان به ما اطلاع دهند، پلیس به سهم خود بلافاصله موانع را برطرف خواهد کرد.
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در دستورالعمل ها و پیش فرض ها تلاش کردیم هیچ مانعی برای شماره گذاری موتورسیکلت های برقی وجود نداشته باشد اما باز اگر تولیده کننده ای دچار مشکل شد، پلیس این آمادگی را دارد تا مشکل را برطرف کند تا  از سوی دیگر جهش تولید در کشوراتفاق بیافتد آن هم با رویکرد تولید موتورسیکلت های برقی که به نوعی با محیط زیست سازگاری دارند.
وی گفت: اکنون موتورسیکلت های انژکتوری که در سدال ساخت مناسب تولید شده باشند، شماره گذاری می شوند اما کاربراتوری ها پلاک نمی شوند.
هادیانفر در پاسخ به این سئوال که آیا شرکت یا تولید کننده ای برای راه اندازی خط تولید موتورسیکلت های برقی اعلام آمادگی کرده اند؟ گفت: اکنون چند کارخانه در کشور در این زمینه فعال هستند و وزارت دفاع در حاشیه تهران نیز در کارخانه ای موتورسیکلت های برقی را تولید می کنند علاوه براین در استان اصفهان نیز چندین کارخانه فعال هستند و تولیدات خوبی داشته اند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;