موبایل یک اسکنر سه بعدی شد

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری ایسنا، هر روز در دنیا و در عصر ارتباطات ، تکنولوژی های جدیدی در حوزه موبایل میبینیم. در این گزارش تبدیل کردن موبایل به یک اسکنر را مشاهده میکنیم.

یک برنامه کاربردی که اجازه تولید اسکن‏های سه‏بعدی را طی چند ثانیه با تلفن همراه هوشمند می‏دهد، به‌خوبی یک چاپگر سه ‏بعدی عمل کرده و همچنین در بازی‏های رایانه‏ای قابل استفاده است.

برنامه MobileFusion که توسط مرکز تحقیقات مایکروسافت تولید شده، حتی نیازی به سخت‏افزار اضافی یا ارتباط اینترنتی ندارد و همه چیز روی خود تلفن همراه رخ می‏دهد. تصاویر نهایی این برنامه از دقت کافی برای یک چاپگر سه‏بعدی یا به اشتراک‏گذاری سریع روی رسانه‏های اجتماعی برخوردار است.

به گفته محققان، این سیستم به کاربران اجازه می‏دهد تا چیزی شبیه یک عکس تولید کند، با این تفاوت که محصول آن، یک جسم کاملا سه‏بعدی است. نحوه عملکرد این سیستم بسیار ساده است. ابتدا کاربر باید برنامه را باز کرده و با استفاده از دوربین استاندارد تلفن همراه، عکس بگیرد. برنامه MobileFusion با مقایسه داده‏های زنده دوربین با فریم‏های قبلی، کاملا دستگاه را به شکل سه‏بعدی دنبال می‏کند.

این برنامه سپس فریم زنده کنونی را گرفته و تطابق استریوی کارآمدی را برای تولید یک نقشه عمقی اجرا می‏کند. نقشه‏های عمق استریو سپس در یک مدل شبکه سه‏بعدی ادغام می‏شوند. مدل سه‏بعدی بلافاصله در تلفن همراه کاربر ثبت شده و سیستم طی چند ثانیه، با آغاز به ساخت آن، طرح را اصلاح می‏کند.

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;