منبع عظیم آب در نزدیکی سیاره ما

پلوتو

 

به گزارش تاسیسات نیوز،پلوتو سیاره کوچکی که حال دیگر  دانشمندان به سیاره بودنش هم اعتقادی ندارد،منبع عظیم آبهای یخ زده است!

کاوشگر «نیوهورایزنز» یا «افق‌های تازه» اولین تصاویر نمای نزدیک سیاره پلوتو را به زمین ارسال کرد. با این کار، اکنون دانش پژوهشگران درباره این سیاره یخی افزایش یافته است.

به گزارش آنا به نقل از Spice، تصاویر دریافتی از سطح پولتو که مجموعه‌ای از کوه‌های یخ را نشان می‌دهد، دانشمندان را شگفت زده کرده است. این تصاویر، منطقه‌ای به وسعت ۲۵۰ کیلومتر در سطح پلوتو نشان می‌دهد. منطقه‌ای که از کوه‌هایی با ارتفاعی بیش از ۳۵۰۰ متر و دره‌هایی با عمقی بیش از 9000 متر پوشیده شده است.

الن استرن، پژوهشگر ارشد این ماموریت می‌گوید: «با توجه به این مکان‌نگاری عمیق، احتمالا سنگ بستری که این کوه‌ها از آن ساخته شده، آب یخ زده است. بنابراین حتی قبل از اینکه تیم ترکیبات به ما بگوید که آنها جاهایی را یافته‌اند که روکش نیتروژن فرسوده یا خراب شده دارد، می‌توانیم آب یخ زده را برای اولین بار در پلوتو ببینیم، ما می‌توانیم بسیار مطمئن باشیم که در آنجا آب وجود دارد آن هم به وفور».

به عقیده دانشمندان کوه‌های پلوتو 100 میلیون سال پیش شکل گرفتند. کاوشگر کوچک «نیوهورایزنز» که در اندازه یک پیانو ساخته شده، تا این لحظه با انجام موفقیت آمیز ماموریتش توانسته در توسعه دانش فضا نقشی تاریخی داشته باشد.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;