ممنوعیت واردات رادیاتور اعلام شد

معتمد

رییس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع گفت: در سال گذشته حدود 400 هزار دستگاه پکیج در ایران نصب شده که بیش از 90 درصد تولیدات با کیفیت داخلی بوده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز محمدباقر معتمد اظهار کرد:  محمدباقر معتمد اظهار کرد: تولید‌کنندگان داخلی هر لحظه به دنبال کیفیت محصولات خود هستند و تولیدات داخلی قابلیت رقابتی با نمونه‌های اروپایی را دارند.

 

وی ادامه داد: به‌طور میانگین سالانه 12 تا 14 میلیون پرده رادیاتور آلومینیومی در کشور مصرف می‌شود که بیش از 98 درصد تولید ایران است و در کنار آن 100درصد مصرف داخلی رادیاتور پنلی و فولادی از تولیدات ایران تامین می‌شود.

 

او تصریح کرد: از اوایل سال جاری واردات رادیاتور پنلی و فولادی ممنوع شده و تولید‌کنندگان ایرانی با همکاری برخی شرکت‌های خارجی در مرز محصول مشترک در این زمینه را تولید می‌کنند.

 

معتمد یادآور شد: نمونه رادیاتور پرده‌ای برای مصرف بهتر است و حجم فروش رادیاتور پرده‌ای نیز بیانگر این موضوع است.

 

او در رابطه با صادرات گفت: در سال گذشته حجم صادرات بسیار قابل توجه بود اما به دلیل مسائل سیاسی که از سوی دیگر کشور‌ها ایجاد شده است در سال جاری دیگ‌های چدنی و دیگ‌های بخار به بازار‌های هدف اروپایی صادر می‌شود.

 

رییس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهیه مطبوع خاطرنشان کرد: بنا بر سال ساخت خانه‌ها، مصرف‌کنندگان برای گرمایش از بخاری، موتورخانه و پکیج استفاده می‌کنند اما در خانه‌های نوساز بیشتر از پکیج استفاده می شود.

 

معتمد اضافه کرد: در هر جایی مانند ادارات و بیمارستان‌ها نمی‌توان از پکیج استفاده کرد. هم چنین هزینه‌ پکیج ارزان‌تر است. ضمن این‌ که در استاندارد‌های فعلی پکیج جایگزین آبگرمن و بخاری شده است.

 

وی با اشاره به هزینه‌ی نصب تجهیزات گرمایشی پکیج در یک خانه 100 متری به مبلغ دو میلیون تومان افزود: هر پرده رادیاتور آلومینیومی 21 هزار تومان و همچنین پکیج بنابر متراژ خانه از یک میلیون و 300 تا دو میلیون تومان هزینه در بر دارد.

 

رییس اتحادیه فروشندگان شوفاژ و تهیه متبوع تاکید کرد: مهم‌ترین وظیفه اتحادیه‌ها آشنایی مصرف‌کننده با حقوق آنها است و تولید‌کننده و وارد‌کننده باید حتما خدمات مناسب به مصرف‌کننده ارائه دهد و عدم ارائه‌ی خدمات با هر بهانه‌ای غیرقابل قبول است.

 

وی در پایان گفت: در صنف فروشندگان شوفاژ و تهویه مطبوع واحد‌های بدون پروانه کسب وجود دارد، اما تعداد آنها غالب نیست و اگر مسوول واحدی واقعا به دنبال جواز باشد اما ایرادات رفع‌شدنی داشته باشد برای آن جواز یکساله صادر می‌شود تا نواقص را برطرف کند.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;