ممنوعیت استفاده از آب شرب در کارواش‌ها

به گزارش تاسیسات نیوز، به هیچ عنوان نباید برای شست‌و‌شوی خودرو در کارواش‌ها از آب شرب استفاده شود.


از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، روح الله چلونگر، رییس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان، در نشست هماهنگی سازگاری با کم آبی در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان این مطلب افزود: استفاده از آب شرب در کارواش ها ممنوع است و تنها کارواش‌هایی که چاه آب آن‌ها بسیار شور است می‌توانند برای مرحله نهایی شست‌وشو از آب شرب شهری استفاده کنند.


وی تصریح کرد: در مجموع ۱۱۵ کارواش در شهرستان اصفهان فعالند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص، پروانه فعالیت آن واحد صنفی لغو می‌شود.


رییس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان در عین حال گفت: یکی از شرایط اخذ و تمدید پروانه فعالیت کارواش ها، بازچرخانی آب است و به همین منظور کارواش ها ملزم به نصب دستگاه های جدیدی هستند که می تواند آب مصرف شده در شست و شوی خودروها را با بهره گیری از فن آوری نانو تا ۶۰ مرتبه تصفیه و مورد استفاده قرار دهد.


وی همچنین از راه اندازی کارواش های سیار در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این کارواش ها مجهز به دستگاه های بخار سرد و گرم هستند که میزان آب مصرفی برای شست و شوی هر خودرو را تا سه لیتر کاهش می دهد.


رضا رضایی، معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان نیز در این نشست، گفت: اولویت این شرکت ترغیب شهروندان به استفاده از کارواش به جای شستن خودرو در منزل است زیرا این کار باعث می شود تا میزان مصرف آب برای شستن هر خودرو از ۳۰۰ به ۳۰ لیتر کاهش یابد.


رضایی همچنین از برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف آب برای مالکان و کارکنان کارواش‌ها در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;