معرفی و انتخاب ناظران ساختمانی گلستان فقط از طریق سازمان نظام مهندسی استان

ناظر ساختمانی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: از ابتدای آذر امسال، هر پیمانکار و مالکی برای ساخت و ساز، پس از تائیدیه نقشه، باید پیمانکار و ناظر ساختمانی که معرفی می کنیم، را انتخاب کنند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز مهندس  حسین ویزواری  در نشستی خبری افزود: پیش از این روند ساخت و ساز به این صورت بوده که مالک پروژه، ناظر را انتخاب می کرد اما از ابتدای آذر در گرگان این روال تغییر می یابد و ناظران پروژه های ساختمانی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انتخاب می شوند.

 

به گفته وی، سازمان طراح و مجری انتخاب شده توسط مالک را بررسی صلاحیت کرده، نقشه ها را ثبت و بازبینی می کند و سپس ناظر یا ناظران را در رشته های عمران، معماری، برق و مکانیک به مالک و مرجع صدور پروانه معرفی می کند.

 

وی تصریح کرد: گلستان در ارجاع کار نظارت ساختمان به سازمان نظام مهندسی ساختمان جزو استان های پیشرو است که این برنامه را به عنوان استان پیشرو در صنعت ساختمان در گرگان اجرا می کند و در صورت موفقیت از ابتدای دی در سایر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از اهداف مهمی که هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی استان دنبال می کند واقعی شدن و اجرای مجری ذیصلاح و حق الزحمه مجریان بود و از سوی دیگر مردم نیز بتوانند در ازای هزینه ای که پرداخت می کنند خدمات مناسبی بگیرند.

 

ویزواری گفت: با برگزاری جلسات متعدد و کسب نظر از دست اندرکاران صنعت ساختمان بسته پیشنهادی تهیه شد و در کمیته چهار نفره عمرانی استان مصوب شد که از مهم ترین موضوعات درج شده در این بسته، فرهنگ سازی بین کلیه اقشار دست اندرکار صنعت ساختمان از مهندسین تا سازندگان، بازنگری در کلیه پروانه های مجریان، تعیین سرپرست کارگاه در محل پروژه ها، برخورد با متخلفینی که به رسالت خود عمل نمی کنند، تقویت نظارت بر عملکرد مهندسین و برگزاری دوره های آموزشی برای سرپرستان کارگاه است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: مجری باید در تمام ساعات فعال بودن کارگاه در محل کارگاه حاضر باشد و دوره های آموزشی مالکان نیز اجباری و بدون هزینه است که نکات اولیه چون ایمنی در کار و بیمه را آموزش می دهد.

به گفته ویزواری، در سال گذشته در گرگان قریب به یک میلیون مترمربع ساخت و ساز تحت پروانه سازمان نظام مهندسی انجام شده است.

وی اظهار کرد: در استان شش هزار و 500 مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان هستند که در هفت رشته تخصصی عمران، معماری، تأسیسات برقی، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک ارائه خدمات می کنند و از این تعداد نیمی دارای پروانه اشتغال هستند

 

پایان پیام

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;