معاون عمرانی استاندار تهران: پرونده مسکن مهر پردیس شهریور سال آینده بسته می شود

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون عمرانی استاندار تهران در حاشیه افتتاح چندین طرح عمرانی در شهرستان پردیس گفت: در حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار واحد مسکن مهر شهرستان پردیس باقی مانده که با برنامه ریزی انجام شده تا پایان شهریور سال آینده پرونده مسکن مهر در شهر جدید پردیس بسته خواهد شد.
میرمحمد غراوی سه شنبه در حاشیه کلنگ زنی و افتتاح طرح ها در شهرستان پردیس به مناسبت دهه فجر به خبرنگاران گفت: تعداد ۱۰ هزار واحد مسکن مهر طی دو ماه گذشته افتتاح و به مالکان تحویل داده شد.
وی ادامه داد: بر اساس قول و تعهد شرکت عمران تا آخر امسال هفت هزار واحد دیگر تکمیل و به متقاضیان تحویل می شود و باقی مانده واحدها هم تا پایان شهریور ۱۴۰۳ تکمیل و به مالکان واگذار خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن ، توضیح داد: قیمت تمام شده مسکن ملی در حدود هر متر مربع ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شده که با توجه به محل قرارگیری، قیمت مصالح، زمان آغاز پروژه و افزایش قیمت مصالح ، میلگرد، سیمان و تورم مصالح پیش بینی می شود که در برخی از نقاط به متر مربعی ۱۵۰ میلیون ریال برسد.
غراوی گفت: همه تلاش همکاران در راه و شهرسازی و شهرهای جدید این است که با کمترین هزینه واحدها را تحویل متقاضیان بدهند.در شورای مسکن استان موارد را رصد می کنیم تا بتوانیم سر زمان و قرار تعیین شده واحدهارا با حداقل قیمت تحویل بدهیم.
معاون عمرانی استاندار ادامه داد: برای تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس مشکل منابع مالی نداریم بخشی از آورده متقاضی وبخشی از تسهیلات تامین شده و اقداماتی هم برای زیر ساخت ها است که دولت آن را تامین می کند.
مدیرعامل آبفای شرق استان تهران: تصفیه خانه آب ۱۵۰ لیتر بر ثانیه شهر پردیس وارد مدار شد
رحمت الله محمدی به خبرنگاران گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر تصفیه خانه آب ۱۵۰ لیتر بر ثانیه شهر پردیس وارد مدار بهره برداری شد.این تصفیه خانه کامل شامل دو لایه فیلتر که هم از سیلیس و هم از آنتراسیت در دو بخش به لحاظ فنی طراحی و اجرا شده است.
مدیرعامل آبفای شرق استان تهران ادامه داد: بخش اول اختلاف و انعقاد آب با تزریق مواد شیمیایی درلوله ها پیش بینی شده است ، اجرای این سیستم در ایران بی سابقه است ،فرآیند کاملی شامل اختلاف، انعقاد ،ته نشینی و در نهایت فیلتراسیون با کیفیت بسیار عالی و کدورت زیر یک« ام تیو» اتفاق می افتد.
محمدی با اشاره به اعتبار احداث این تصفیه خانه اظهار داشت: اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال برای این تصفیه خانه هزینه شده که آب تصفیه شده ۶۵هزار نفر را پوشش می دهد و با توجه به رشد جمعیت بالای شهرستان پردیس پاسخگو آب مورد نیاز خواهیم بود.
وی افزود: امسال وارد چهارمین سال خشکسالی شدیم منابع آبی محدود هستند و سدهای لتیان و ماملو به لحاظ ذخیره از وضعیت خوبی برخودار نیستند و آبفا سه محور را برای گذر از کم آبی امسال و سال آتی در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرعامل آبفای شرق استان تهران ادامه داد: تامین و ظرفیت سازی آبی با استفاده از ظرفیت های موجود، مدیریت توزیع و فشار در اختیار آبفا است ومهم ترین بخش مدیریت مصرف است و شهروندان باید توجه داشته باشند که تلاش کنیم با صرفه جویی ۱۵ درصدی به تنش آبی غلبه کنیم.
۸ پروژه با اعتبار ۲۰۰میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح شد
فرماندار شهرستان پردیس گفت: در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور میر محمد غراوی معاون عمرانی استاندار تهران ۸ طرح با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی و افتتاح شد.
محسن قضاتلو گفت: طرح شاخص، تصفیه خانه اضطراری پردیس بود با ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب بر ثانیه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال با هدف تامین آب در زمان اوج مصرف در تابستان، وارد مدار شد.
وی ادامه داد: کلنگ زنی مخزن آب پنج هزار متر مکعبی در جنوب شهر بومهن ، افزایش ظرفیت تولید شیر در دامداری با ظرفیت یک هزار و ۸۰۰راس گاو شیری در روستای طاهر آباد و افتتاح خط شیر دوشی مکانیزه تمام اتوماتیک در این دامداری با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال بخش دیگری از طرح های قابل افتتاح بود.
فرماندار شهرستان پردیس افزود: افتتاح ساختمان دهیاری باغ کمش، افتتاح سالن تیر اندازی در شهر خسرو آباد در بخش جاجرود، کلنگ زنی ساختمان بخشداری جاجرود و افتتاح گاز رسانی روستای ترقیان در بخش جاجرود با حضور معاون عمرانی استاندار تهران و سایر مسئولان شهرستان برگزار شد.
قضاتلو گفت: سایر طرح ها در هفته های آتی با حضور مسئولان شهرستان افتتاح خواهد شد و با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال هر هفته یک طرح افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.
شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;