مشارکت جدی نظام مهندسی قزوین در طرح مسکن ملی

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از‍ حضور موثر این سازمان در پروژه‎های اقدام ملی مسکن خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این سازمان اقدامات موثر و همه جانبه‌ای در پروژه‌های مسکن مهر شامل انجام نظارت مقیم، ایجاد دفتر فنی مستقر در سایت مسکن مهر، ساماندهی اجرای پروژه توسط اعضاء حقیقی و حقوقی سازمان، ساماندهی نظارت غیرمقیم توسط اعضاء سازمان، خدمات کارگزاری و …. را در سابقه کاری خود داشته است.
 با توجه به این کارنامه موفق و اعتماد و همدلی مسئولین استانی و به استناد ابلاغیه مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین  به شماره، برخی از وظایف قانونی طرح اقدام ملی به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان واگذار شد.
طرح مسکن اقدام ملی در استان قزوین با در نظر گرفتن حدود ۱۲۰۰ واحد مسکونی ( برای فاز یک) در منطقه مهرگان شهر محمدیه آغاز و مطابق ضوابط و آئین نامه ابلاغی مطابق صورتجلسه فوق، وظیفه معرفی ناظرین غیرمقیم برعهده سازمان قرار گرفت.
معرفی ناظرین (به صورت پیش ثبت نام) به شرح ذیل انجام می شود:
۱٫متراژ زمین هربلوک حدود ۱۶۲ متر، ۲ سقف و شامل ۲ واحد مسکونی است.
۲٫متراژ زیربنای هربلوک حدود ۲۲۰ متر، در دو سقف و مشمول مقررات ساختمان‌های گروه الف (دو ناظره) است.
۳٫اولین دوره ارجاع نظارت پروژه‌های اقدام ملی استان قزوین ، به صورت پیش ثبت نام و برای ۱۰۸ بلوک است که ناظرین آنها براساس آئین نامه ارجاع کار سازمان انتخاب و به مراجع ذیربط معرفی شدند.
۴٫برای هر ۳ بلوک (جمعا ۶۶۰ مترمربع و ۳ واحد) یک نفر مهندس سازه و یک نفر مهندس معماری تعیین می‌شود.
۵٫معرفی ناظرین اقدام ملی صرفا براساس آئین‌نامه ارجاع کار سازمان بوده و ناظرین عمران و معماری که در سامانه پذیره‌نویسی ارجاع نظارت شرکت کرده‌اند، می‌توانند (در روزهای زوج از ساعت ۱۶ الی ۲۴) با مراجعه به پورتال شخصی خود نسبت به اعلام داوطلبی برای پیش ثبت نام نظارت پروژه‌های فوق اقدام کنند.
۶٫با یکبار ثبت داوطلبی، به صورت خودکار داوطلبی نظارت ۳ بلوک منظور می‌شود و نیاز به اعلام داوطلبی برای ۳ بلوک به صورت جداگانه نیست.
۷٫مهندسین فاقد ظرفیت اشتغال نیز امکان ثبت داوطلبی خواهند داشت و در صورتی که پروژه‌ها فاقد داوطلب دارای ظرفیت باشد، داوطلبین فاقد ظرفیت به عنوان ناظر انتخاب خواهند شد.
۸٫حق الزحمه نظارت مطابق دستورالعمل ابلاغی، پس از صدور پروانه ساختمانی پرداخت خواهد شد.
منبع نظام مهندسی کشوری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;