مراقبت از سیستم های گرمایشی دام و طیور

به گزارش تاسیسات نیوز، با فرارسیدن جبهه هوای سرد به داخل کشور و پایین آمدن دمای هوا بدیهی است که دام و طیور بیشترین زمان را در داخل سیلوهای مرتبط به سر می برند . جدا از تامین غذا و بهداشت ، سیستم های تهویه مطبوع در این زمان نیاز به بررسی دقیق و تنظیمات دقیق تر دمایی دارند.

 

 

 

 

گرم کردن سالن‌های پرورش طیور 48 ساعت قبل از جوجه‌ریزی و مطمئن شدن از گرم شدن سالن‌ها خصوصاً کف آنها، تنظیم دمای سالن‌ها و اعمال حداقل تهویه در مرغداری‌ها بهنگام شب و اوایل پرورش جوجه به منظور خروج گازهای مضر و پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و بهینه‌سازی مصرف سوخت با استفاده از دریچه اینلت از جمله توصیه هایی مهم به صاحبان احشام و پرورش دهندگان طیور است.

 

 

 

همچنین اطمینان از عملکرد سیستم گرمایشی قبل از جوجه‌ریزی و تعویض مشعل های مستهلک جهت کاهش مصرف سوخت نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

 

 

 

این نکته نیز باید در پایان اضافه شود که اگر به هر دلیلی در سیستم های تهویه مطبوع این مراکز اندکی اختلال به وجود بیاید چه بسا در اندک زمان کوتاهی تلفات سنگینی ممکن است برای دام و طیور وارد شود . این نکته برای صاحبان ماکیان و نیز زنبورداران اهمیتی مضاعف دارد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;