مراسم اتیان سوگند کارشناسان ماده 27 سازمان برگزار شد

نظام مهندسی

مراسم اتیان سوگند کارشناسان ماده27 سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با حضور اعضای هیأت تشخیص استان در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برگزار گردید.

 

 

 

به گزارس تاسیسات نیوز،   در این مراسم پس تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل، فرید صالحی عالی، ضمن خیر مقدم و تبریک به کارشناسان جدید ماده27 سازمان از حضور اعضای هیأت تشخیص نیز قدردانی کرد.

 

فرید صالحی عالی، نقش و جایگاه جامعه فنی و مهندسی را بالا دانست و گفت: هر چه تخصص و تعهد یک مهندس بیشتر باشد این جایگاه روز به روز بالاتر خواهد رفت.

 

وی افزود: کارشناسان بنا به مسئولیت خطیر خود باید نظریات خود را به گونه ای بیان کنند که به هیچ عنوان تحت الشعاع مسائل جانبی قرار نگیرد  و در هر مکان و زمان قابل دفاع باشد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل، علی حیدری، با اشاره به وظایف سنگین کارشناسان و لزوم حرکت آنها در چارچوب قوانين و مقررات، بر امانتداری و حفاظت کارشناسان از حق و حقوق سازمانی و مردمی تاکید کرد.

 

حیدری، بزرگترین وظیفه سازمان های نظام مهندسی را ایمن سازی مساکن، رسیدگی به کیفیت ساخت و ساز و استفاده از تکنولوژی ها و مصالح  نوین ساختمانی دانست و افزود: کارشناسان سازمان های نظام مهندسی در راستای جامه عمل پوشاندن به این موضوع نقش اصلی و کلیدی را باید ایفا نمایند که این امر  در نهایت موجب ساخت پروژه های ایمن می شود و مستقیما با آرامش مردم و خانواده ها در ارتباط است.

 

وی ضرورت ایجاد سامانه معرفی کارگران دارای مهارت فنی توسط نظام مهندسی را یادآور شد و بر برگزاری دوره هایی در این زمینه در جهت ارتقاء و به روز رسانی دانش این کارگران تاکید کرد.

 

درپایان 11نفر ازکارشناسان ماده 27 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که موفق به قبولی درآزمون و گذراندن دوره های کارآموزی شده بودند درپیشگاه کلام الهی سوگند یاد کردند.

 

شايان ذكر است مطابق باماده27 قانون نظام مهندسي وكنترل ساختمان هر سه سال مهندسين داراي حداقل10 سال سابقه كار مي توانند در آزمون كارشناسي ماده 27 شركت كنند. داوطلبان پس از قبولي در آزمون و گذراندن دوره هاي كارآموزي موفق به اخذ پروانه كارشناسي ماده 27 مي شوند.

 

متن سوگند نامه کارشناسان ماده 27

من درپیشگاه قرآن کریم، به خداوند متعال سوگند یاد می کنم

در اموری که برای کارشناسی به من رجوع می شود، پروردگار یکتا را حاضر و ناظر دانسته و نظر کارشناسی خود را به راستی و درستی اظهار کنم

و نظر خصوصی خود را در آن دخالت ندهم و تمام نظرات خود رانسبت به مواردی که به اینجانب ارجاع شده اظهار کرده و مطلبی را مکتوم ندارم و برخلاف واقع چیزی نگویم و ننویسم

و اسراری را که در خلال انجام کارشناسی از آنهامطلع شده ام حفظ کنم و رازدار و امین باشم.

پایان پیام/

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;