نبود فیلترهای لازم برای دانش آموختگان رشته های مهندسی

یکی از محورهای انتخابات چهره سال (مدیریت شهری، عمرانی و ساختمانی) در گروه روسای سازمان نظام‌مهندسی استان‌ها «آموزش مهندسان» است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ در همین رابطه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: متاسفانه امروزه نگاه کاسب کارانه ای که در زمینه تربیت نیروهای انسانی در حوزه های فنی و مهندسی در دانشگاه ها وجود دارد، جامعه را به سمت و سوی بسیار نامطلوبی هدایت کرده است.
سیف اله علی نیا با بیان اینکه ما نباید با تخصص و علم شوخی داشته باشیم، از تاسیس دانشگاه های متعدد در کشور انتقاد کرد و افزود: این دانشگاه ها در حالی ایجاد شده اند که به این موضوع توجه نشده آیا افرادی که در این کلاس های درسی حاضر می شوند، صلاحیت حضور در آن کلاس ‌ها را دارند و یا از این صلاحیت برخوردار نیستند.
این مسئول با تاکید بر این که در پی بروز این وضعیت، امروزه خروجی فارغ التحصیلان ما در رشته های مهندسی آن کیفیت گذشته را ندارد، بیان کرد: اگرچه یک آزمونی تحت عنوان آزمون پروانه اشتغال وجود دارد که به عنوان یک فیلتر بسیار قوی عمل می کند، اما به مجرد این که یک مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان می شود، توقعاتی برای او ایجاد می شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران ادامه داد: به واسطه این که یکسری از دانشگاه ها که نباید ایجاد می شدند و اکنون ایجاد شده اند، ما نباید اجازه دهیم که فیلترهای لازم برای دانش آموختگان رشته های مهندسی وجود نداشته باشد.
علی نیا با بیان اینکه بسیاری از افراد در سطح جامعه اعتماد لازم را به خدمات مهندسی ندارند، این مسئله را یک عیب برشمرد و تصریح کرد: باید ساز و کاری ایجاد شود تا در جریان هر ساختمانی که ساخته می شود، افراد این فرهنگ را پیدا کنند که حضور یک متخصص می تواند به امنیت و حفظ سرمایه آنها کمک کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت نیروی انسانی در جامعه ما زیاد است؛ افزود: دولت، سازمان نظام مهندسی ساختمان، رسانه ها و صدا و سیما باید تلاش کنند تا اعتماد عمومی بین مردم و مهندسان برقرار شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران، در پایان خاطرنشان کرد: طبیعی است که اگر این فضای اعتماد عمومی را ایجاد کنیم، می ‌توانیم به امنیت ساختمان‌ ها و رفاه عمومی بهره ‌برداران و درنهایت رشد اقتصاد کشور دست پیدا کنیم.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;