” طرح عایق بندی ساختمانی ” در دستور کار قرار گرفت

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق ایران : در صورت نیاز طرح عایق بندی ساختمانی با توجه به نیاز کشور به کاهش ۲۰ درصدی مصارف انرژی اجرایی می شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ رجبی مشهدی با اشاره به افزایش قابل توجه مصرف گاز به دلیل به برودت هوا و پیش بینی سازمان هواشناسی درباره کاهش دما گفت: در صورت ادامه این روند و عدم صرفه جویی در مصرف برق و گاز، نیروگاه ها در تأمین گاز مورد نیاز خود دچار محدودیت و مجبور به استفاده از گاز مایع می شوند که بسیار پر هزینه تر است.
سخنگوی صنعت برق ایران افزود: در صورت صرفه جویی در این بخش، نیروگاه ها هم از سوخت گاز بیشتری استفاده می کنند که برای محیط زیست و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر است.
وی با تأکید بر لزوم استفاده از وسایل و تجهیزات پرراندمان و مصرف کم بیان کرد: بخاری های گازی و شومینه به دلیل افت حرارتی باید کنار گذاشته شوند و وسایل پربازده مانند هیترهای برقی و غیره باید در دمای آسایش یعنی ۱۸ تا ۲۴ درجه تنظیم شوند.
رجبی مشهدی یادآور شد: اگر مشترکین، مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه مصرف خود کاهش دهند پاداش داده می شود که این طرح در تابستان اجرایی شد و نتایج خوبی هم در برداشت و در حال حاضر این طرح را در زمستان و درباره گاز مصرفی هم اجرایی می کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: اگر مصرف مشترکین کمتر از سال گذشته و در حد الگوی مصرف باشد پاداش خوش مصرفی به آنها تعلق خواهد گرفت و از صورت حساب قبضشان کسر خواهد شد که البته آمار و ارقام نشان می دهد مصرف گاز با این طرح کاهش یافته و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.
سخنگوی صنعت برق ایران در رابطه با تعویض کولرهای فرسوده گازی گفت: شورای اقتصاد طرح تعویض کولرهای فرسوده گازی را مصوب و پیش بینی کرد که یک سوم از هزینه های آن را مشترک داوطلب بپردازد و مابقی به صورت اقساط در قبوض برق آنها اعمال شود. شرکت توانیر ۳۰ درصد از هزینه ها را از منابع داخلی خودش هزینه می کند و ۳۵ درصد آن را هم دولت از محل صرفه جویی پرداخت خواهد کرد.
رجبی مشهدی ضمن اشاره به پرتی ۳۵ درصدی مصرف انرژی در ساختمانها، از ارائه “طرح عایق بندی ساختمانی” خبرداد و گفت: اگر مجوزهای قانونی آن اخذ شود می توان آن را اجرایی کرد.
منبع رادیو گفتگو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;